spiegellen van obd signalen

Ik zou het overigens echt niet in mijn hoofd halen om een R-pi een "complete PC" te noemen hoor. ;)

@flipflop hierboven: ik kan er geen SATA device aan hangen, ik kan er geen PCIe kaart in prikken, ik kan niet zelf bepalen hoeveel RAM ik erin wil prikken, enz. Daarnaast draait het ding geen Windows. Persoonlijk vind ik dat een computer dat op z'n minst moet kunnen, wil ik het een PC noemen. Linux kun je ten slotte ook op een Z80 nog draaiend krijgen, maar dat maakt van een Z80-based computer ook geen PC. ;)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op zaterdag 25 februari 2017 20:34:01 (68%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@flipflop: misschien heb je het emoticon gemist?
(hiertelande ook wel lachsmoeleke)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Shiptronic

Overleden

In dat geval kan je beter kijken naar een http://www.lattepanda.com/ , Die draait volledig W10, en daar is meer softwarte voor te vinden op OBD gebied dan Linux. De rasp kan alleen de IOT verzie draaien en daar heb je niet zoveel aan.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Wat is de definitie van een PC.... een rPI kan idd prima als 'pc' gebruikt worden.

voor doeleinden van TS is het vermoedelijk echter praktischer om Android of windows te hebben ivm de benodigde software. Een Intel Compute stick is al een prima compacte oplossing.

Een netbookje is misschien handiger, dan heb je nl ook meteen een scherm/keyboard erbij.

TS wil echter diverse diagnosedingen aansluiten. Er is niet gesteld dat dat allemaal onder 1 OS draait, of dedicated hardware is. Hij wil gewoon een ODB plug op zn buro, terwijl de auto rondjes rijdt.

Maar goed, dat dit een uitdaging is is inmiddels wel duidelijk. De vraag is welke functies TS perse nodig heeft, en of die onder een stukje software ook beschibaar zijn. Dan zou een dergelijke oplossing prima kunnen.

Shiptronic

Overleden

Tja eea. is nog niet zo eenvoudig.

Mijn adapter kan ik zelf besturen middel AT commando's. Het grootste gros gaat een beetje uit van de ELM327 "standaard" ( https://www.sparkfun.com/datasheets/Widgets/ELM327_AT_Commands.pdf )

Maar TS wil op zijn bureau een OBD connector en daar zijn eigen OBD scanner in kunnen pluggen en daar begint de schoen te wringen :)

met WiFi aan de auto kant lijkt mij het handigst , dan heb je in ieder geval al toegang middels IP adres. Maar nu nog dit vertalen naar een OBD connector op je bureau.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 25 februari 2017 13:50:33 schreef big_fat_mama:
@flipflop: misschien heb je het emoticon gemist?

Volgens welke wet mag ik niet serieus op een niet-al-te-serieuze opmerking reageren? Jij bent in politie mode vandaag trouwens?

Ter zake: de RPi die ik noemde is natuurlijk een voorbeeld, er zijn meerdere opties. RPi is wel de meest gangbare anno-nu met veel info en support online, lijkt me niet onbelangrijk.

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 25 februari 2017 15:00:38 (25%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

ik ben niet in politie-modus en heb ook niks over wetten gezegd

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
High met Henk

Special Member

Gisteren was ik beetje kort door de bocht,

maar stel jij wilt je toeren hebben: je moet die telkens opvragen. Als je dat ZONDER BUFFER en volledig remote moet, kan het dus ineens zijn dat je in mijn voorbeeld 30 seconden zonder data zit. Voor toeren en/of live data vervelend, maar geen ramp.

Als je echter remote tegen iets lokaals zegt: Geef mij toeren en die gaat ze telkens opvragen, heb je dus een stukje andere informatie

Nou in mijn geval met live data valt het mee. Maar als je gaat flashen moet je dus de hele flash eerst overpompen en dan erin rammen.
En daar gaat het dus mis...

je kunt dit alleen doen als je een HELE hoge QOS op al je datalijnen hebt zitten.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???