AWDebiel
Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Nice, saved. Hier is trouwens een servicehandleiding van Beekman die ik jaren geleden gekregen had: https://www.sendspace.com/file/a8xwiv
die handleiding voor de schokbrekers zat er ook bij.
alleen ze zeggen hier dat de bout van achter naar voren moet: aan 1 kant kan dat, aan de andere kant zit er een potje voor met de ontluchting naar boven en de afvoer aan de onderkant.. (is dat wellicht de vacuum om water niveau te schakelen?? Geen idee) maar als daar de schroefdraad tegenaan komt: lijkt mij niet de bedoeling.
verder zitten er na het boren ook 2 gaten. In de handleiding hier (en dus ook bij mijn handleiding) is er maar 1 gat na het boren.
Ik had er dus 2 zoals duidelijk te zien is
zoek de verschillen!
ik heb hem nu dus in het buitenste oog gezet en dat kuiltje uitgeboord!
dan breekt het oog af denk ik en is de schokbreker te kort.
de nieuwe schokdemper is breder en drukt de ogen al naar buiten: verder naar binnen plaatsen zet imo teveel druk op de ogen. aan de trommel.
ook kunnen deze schokbrekers dus uit elkaar schuiven: de wasmachine op zijn kant leggen resulteert nu al in een schokbreker die uit elkaar schuift! (afdichtings vilt//rubber stripje valt eruit)
Door hem nog verder weg te zetten (dus op binnenste oog) wordt de schokbreker nog verder uitgerekt.
Ik bestel altijd de originele en die passen altijd op de uitgeboorde gaten.
Ook de bijpassende plaatjes passen dan precies op de oren.
De pdf die ik gepost heb komt uit de service doc. van bosch.
schokbrekers op de juiste plek geplaatst.
machine bonkte nu anders:
schokbrekers nog maar paar slagen vaster gegeven.
Bonken lijkt volledig weg nu.
hopen dat het weg blijft. We gaan morgen de was maar eens wegwerken en kijken...
voorlopig draait hij en lekt hij niet..
hoorde nog wel wat geluiden die ik normaal niet hoor maar
.1 let je nu overal op
.2 lag de bovenkap eraf
.3 stond hij niet op zijn normale plekje.
Mocht het echt niet lukken, het kan altijd nog zo : https://www.youtube.com/watch?v=Zti58leyCTg 
Op 1 maart 2017 23:01:30 schreef High met Henk:
hoorde nog wel wat geluiden die ik normaal niet hoor maar
.1 let je nu overal op
.2 lag de bovenkap eraf
.3 stond hij niet op zijn normale plekje.
In sommige gevallen zorgt die bovenkap voor stabiliteit van de behuizing. Dat kan zeker invloed hebben.
Ik heb overigens bij een andere Siemens (WM14S440NL) een tijdje geleden ook de schokbrekers moeten vervangen (de machine verplaatste zich steeds verder tijdens centrifugeren). De nieuwe schokdempers waren ook totaal anders dan de originele, en leken best op de jouwe (beide oude en nieuwe). Ik denk dat Siemens klachten gekregen heeft dat zijn wasmachines zichzelf na 8 a 10 jaar kapot begonnen te schudden en heeft zijn dempers een redesign gegeven (althans, dat hoop ik, want anders moet ik het misschien nog eens doen). Waardeloos dat jij je kuip moet uitboren, dat was bij mij (gelukkig) niet het geval.
Dat verwacht je bij goedkope wergwerpapparaten. Ik had wel drie verlengstukken voor mijn dopsleutelset nodig om bij de benodigde bouten te komen.
Dank voor het delen van deze info in elk geval, want dit soort ervaringen zijn veel vaker nuttig dan dat dat in het aantal reacties zichtbaar is!
Groet,
Kruimel
EricP
mét CE
Ben ik nou de enige die 7 jaar geleden bij de machine van mijn vader de boel schoon gemaakt heeft, lik siliconenvet erop (kranenvet, lekker plakkerig) en gedacht heeft... We zien over 5 jaar verder?
De overweging was toen vooral 'geen tijd'. Blijkbaar achteraf gezien een goede overweging (het had ook 3 maanden later weer 'prijs' kunnen zijn hoor... Puur een gokje).
Nou, het is nog niet goed en er Lijkt een nieuw probleem te ontstaan...
Filmpje van gisterenavond:
https://youtu.be/3_ajYh5rVdo
Vanochtend begon hij anders te bonken, dacht eerst dat ik een b52 bommenwerper uit WO2 in huis had....
Hier valt het mee:
https://youtu.be/uV0yZE_JvmM
Maar hier gaat die helemaal los na ca 2 minuten
https://youtu.be/uQtd0gV9ytY
Machine stinkt ook nu.. Begin een verbrande motor te vermoeden..... Echt een brandluchtje
* High met Henk weet spontaan weer WAAROM hij zo? T*RING hekel heeft aan witgoed herstellingen..... het 1 na het andere gaat verrot. Uiteindelijk had je beter een andere machine kunnen kopen...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik ben bang dat je trommelkruis is gebroken.. check eens of je met draaien van de trommel en naar boven bewegen verschil merkt op verschillende standen van de trommel.
dit typische denderen op hoog toeren is het tikken van de trommel tegen de plastic kuipwand..
[Bericht gewijzigd door testman op (22%)]
Nogmaal is voel niets vreemds.
en is zo? trommel kruis te herstellen? (ik gok van niet, want dan moet die kuip natuurlijk in 2 stukken en die hebben ze gesmolten)
EDIT:
net even bovenkant eraf en tegen trommel gedrukt terwijl ik de kuip tegenhoud:
dan hoor ik op 1 kant een tikje. Echt beweging voel ik niet, maar net als een losliggende klinknagel
bij het verwijderen van de was komt er een riante smeul/brand lucht uit de trommel via de deur: de was kan opnieuw!
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (48%)]
testman
als je zonder was erin centrifugeert en in het begin de trommel nog langzaam draait, zie je dan dat deze niet in balans is? dat gaat ook zonder was bijgeluiden maken en de kuip gaat wiebelen in de veren..
stank, en vooral plastic/rubber stank is de trommel die tegen de kuip aantikt, of het element blijft te lang verwarmen, zonder water.
[Bericht gewijzigd door testman op (25%)]
aanvankelijk heb ik die bijgeluiden niet gehoord....
wel een kleine onbalans gezien, maar die heb ik geweten aan de versleten schokbrekers.
Element bij te lang verwarmen kan bijna niet: het laatste programma alleen gecentrifugeerd
maarem is dit niet een serieuze optie:
http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/wasmachines/m1141917…
de vorige was een bosch: gekocht eind 2007, overleden in 2013: 5 jaar
deze is gekocht in 2011 en in 2013 bij ons gekomen. nu 2017... En overleden
een wasmachine van BullSHit leeft blijkbaar maar ca 5 jaar!
testman
Op 2 maart 2017 11:25:27 schreef High met Henk:
deze is gekocht in 2011 en in 2013 bij ons gekomen. nu 2017... En overleden
een wasmachine van BullSHit leeft blijkbaar maar ca 5 jaar!
Dit was toch een Siemens?
@testman: de machien was voor 4 man, met 2 kleine kinderen
draait gemiddeld 2 x per dag.
@kruimel: Siemens en Bosch zijn beide uit de BSH groep (en beide dus zooi: de wasmachines lijken ook sprekend op elkaar!)
Op 1 maart 2017 23:01:30 schreef High met Henk:
schokbrekers op de juiste plek geplaatst.machine bonkte nu anders:
schokbrekers nog maar paar slagen vaster gegeven.
.
de schokbrekers kunnen toch wel nog vrij scharnieren ?
ze zitten in rubber: je zet alleen de binnenbussen vast....
maar de oplossing is een ASKO geworden van marktplaats
heeft iemand belang bij een Siemens wasmachine waarvan de trommel los ligt??
anders gaat hij binnen 2 dagen oud ijzer in...
Zitten nieuwe schokbrekers in.
Als iemand een goede kuip heeft van een bosch/siemens kun je een mooie wasmachine samenbouwen
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (52%)]
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
AWDebiel
Op 2 maart 2017 15:41:33 schreef High met Henk:
ze zitten in rubber: je zet alleen de binnenbussen vast....maar de oplossing is een ASKO geworden van marktplaats
heeft iemand belang bij een Siemens wasmachine waarvan de trommel los ligt??
anders gaat hij binnen 2 dagen oud ijzer in...
Zitten nieuwe schokbrekers in.Als iemand een goede kuip heeft van een bosch/siemens kun je een mooie wasmachine samenbouwen
Pics van die Asko? Ik heb contacten bij Asko NL dus als je iets moet weten: lemme know!
edit: ah, het is zo'n nieuwe WM70 gebaseerde. Die kun je opvoeren naar 1800T als het goed is. Kijk ook of de deurafdichting nieuwer is dan Februari 2011, er zat namelijk een productiefout in waardoor hij soms lekt.
[Bericht gewijzigd door AWDebiel op (16%)]
het betreft een ASKO W6864
en meteen 2 vragen:
- als we de was eruit halen, is die gewoon warm zelfs op 40 graden..
- hoe krijg ik de deur open nadat ik hem dichtklik?
nadeel is dat de machien minder goed in de kast pas waar de vorige machines wel in passen..... is erg krap blijkt nu..
AWDebiel
Op 2 maart 2017 23:26:01 schreef High met Henk:
het betreft een ASKO W6864en meteen 2 vragen:
- als we de was eruit halen, is die gewoon warm zelfs op 40 graden..
- hoe krijg ik de deur open nadat ik hem dichtklik?
nadeel is dat de machien minder goed in de kast pas waar de vorige machines wel in passen..... is erg krap blijkt nu..
Warme was = gietijzeren gewichten, houdt warmte erg goed vast.
Openmaken? Sleutelicoontje op bedieningspaneel.
testman
was die nog warm is, is vaak programma afhankelijk, het ene eindigt wel met warme was en het andere niet.
hoop dat het sleutelicoon wel werkt, anders heb je de reden van verkoop meteen gevonden
beter dit als thuiskomen met 2cm water op de begane grond