Single receiver and multiple transmitters

Hey allemaal,

Ik wil graag weten hoe je een single receiver kan gebruiken met multiple transmitters. Ik heb op vele sites gekeken en kreeg dan enkele te horen dat je bij elke transmitter zijn eigen receiver nodig heeft. Maar dat wil ik niet. Dus ik vraag me af wat de theorie erachter zit. Wat ik alleen weet is dat dan transmitter dan een eigen unieke nummer moet hebben wanneer er meerdere transmitters wordt gebruikt met een single receiver.

Ik zou graag fijn vinden als jullie een antwoord hebben op mijn vraag. Desnoods stuur je een link waar de info staat. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijk groet,

Ka Hing

Losse transmitters kun je zoveel gebruiken als je wilt, je moet de code tenslotte zelf er naartoe sturen). Of bedoel je complete AB's?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik weet dat je meerdere transmitters kan gebruiken bij single receiver, maar ik vraag de theorie af. Hoe de communicatie tussen meerdere transmitters zit met één receiver.

Er is geen communicatie tussen de transmitters. Het enige wat de receiver doet is ontvangen. (van een der transmitters)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Sorry verkeerd verwoord, maar de werking tussen meerdere transmitters met één ontvanger.

Die ontvangt gewoon wat er binnenkomt. Als de transmitters gelijk zijn, maakt het dus niet uit van welke.
(als er maar niet meerdere tegelijk zenden, want dat gaat natuurlijk niet goed)

Re-integratiecoach uitgerangeerde en degoutante electronen

Als je verschillende zenders hebt die moeten werken op 1 ontvanger, dan meld je elke zender apart aan bij de ontvanger, waarna de ontvanger die zender voortaan "herkent" en reageert. Mogelijk moet de ontvanger in de programmeerstand gezet worden met een "moedercode".

Het protocol moet natuurlijk deze methode wel ondersteunen, en de ontvanger moet programmeerbaar zijn met verschillende zendercodes.

Het hangt dus helemaal af van het gebruikte protocol. Als normale gebruiker hoef je niet te weten hoe het onderhuids werkt.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

We weten nog steeds niet of je nu echt losse transmitters bedoelt, of complete AB's. Da's nogal een verschil...

Tja, de startpost is weer eens "kirstallen bollen" niveau. Wazig en incompleet. Er zijn duizenden soorten zenders en ontvangers, en duizenden protocollen. We weten niet eens of het over draadloos of bedraad gaat.

[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op 7 maart 2017 00:44:33 (16%)

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Ik zou als eerste kijken naar RS485 en eenvoudige protocollen die daar gebruik van maken.
Voor een preciezer antwoord is het inderdaad zinnig *iets* te specificeren over de hard- en software.