led soldering plcc6 --> plcc2 + foutje

ja heb een probleempje :(

heb al van de hele wagen een led conversion gedaan maar heb nu bij het schermpje een foutje gemaakt.
ben iets te bruut geweest en heb een pinnetje van een plcc6 beschadigd zoals op de foto te zien de middelste onderaan.

Daarop beginnen zoeken en blijkbaar gebruiken ze in de UK voor deze schermen allemaal plcc2

kwam volgende tekst onder andere tegen :

Maybe a little insulation tape over the 2 pads either side of the anode so the PLCC2 is only soldered to the centre anode and is insulated from the cathodes either side.

Really not that difficult to work out.

daar geraak ik even niet uit, bedoelen ze dan om deze enkel op de middelste te solderen ?
want lijkt me stug dat alleen op de bovenste middelste deze zou werken

en nog een vraagje :p wat is een goeie manier om zo een led los te krijgen want lijkt me dat je maar 1 per een kan lossolderen.

op het originele ledje staat onderaan links een puntje en bovenaan rechts een streepje, welke is dan de anode en welke de kathode ?

Arco

Special Member

Heb je een gasbrander gebruikt om de print zo te mishandelen? :)
Aan beide zijden een grote druppel vers soldeer over de 3 eilandjes. Dan ombeurten opwarmen, dan is 'ie in een paar seconden los. (een voor een gaat niet zoals je al gemerkt hebt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

haha nee hoor :p

ok dan doe ik de rest zo, was iets te bruut met het omhoog tillen :(

Sine

Moderator

Dat gaat hier waarschijnlijk niet lukken, die pads hebben bewust een flinke warmte capaciteit, ik zou zelf de pootjes af knippen / snijden en wat over blijft 1 voor 1 los solderen.

Knippen is misschien ook niet de beste optie ivm stress op de eilandjes. maar iig mechanisch verwijderen.

ik zal het allebei eens proberen :D en kijken welke methode het beste werkt maar hoe kan ik dit nu het beste herstellen of omsolderen naar plcc2 ?

Sine

Moderator

Open deur: De makkelijkste optie is natuurlijk gewoon de juiste leds bestellen.

Met alle andere opties zul je wat creatiever moeten worden.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 29 maart 2017 18:44:26 (35%)

hehe, dat is waar
maar heb de juiste leds alleen is het middelste padje onderaan om zeep en weet niet goed hoe ik die kan herstellen :(
daarom kwam ik de tekst bovenaan tegen waar ze plcc2 gebruiken, dan zou ik een paar padjes minder nodig hebben :) maar snap de tekst niet zo goed