Vraag over hotel mode Panasonic TV

Hallo,

Een kennis van mij heeft een Panasonic TX-37LZD800F.
Nuttige info: België.
Hij werkt met een digibox van Telenet en zou graag alles met de afstands-bediening van de digibox uitvoeren.
De digibox is aangesloten op een HDMI poort, maar de TV start telkens op in analoge modus, zodat hij met de afstands-bediening met de TV moet overschakelen naar de HDMI poort.
Dit probleem zou op te lossen zijn door de TV in hotel modus te zetten.
De procedure daarvoor heb ik reeds gevonden.
Nu vraag ik mij af: kan de TV dan nog op een andere bron ingesteld worden (bvb een dvd speler)?
Is de procedure om uit hotel modus te geraken dezelfde als het inschakelen van hotel modus?
Misschien een lang verhaal, maar ik wou zekerheid voor ik eraan begin.

MVG,
Luc.

je kunt toch ook zorgen dat de tv "hdmi besturing "aan heeft staan. dan gaat deze om naar hdmi als er een aangesloten apparaat op de hdmi wordt aangezet. tenzij die tv een oude bak zonder hdmi opties is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

bij onze panasonic heb ik ook even lopen puzzelen..
weet niet meer hoe ik het gikst hebt. mijne bestuur ik niet via HDMI trouwens, maar hij start wel op op HDMI...

Heb een KPN box en die remote kan gewoon de TV besturen...

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).

Blijkbaar is dit een gekend probleem bij deze TV's en is dit de enige mogelijke oplossing volgens sommige fora.
Ik had gezocht op: Panasonic TX-37LZD800F viera link opstarten met HDMI.

Dit vond ik voor je op het internet:

Dit geldt in ieder geval voor de 42/46/50PZ80 serie en wellicht werkt het voor meerdere modellen die de hieronder besproken instellingen niet in de standaard menu's hebben staan.

Ik vond het altijd zeer irritant dat de tv opstartte met de analoge tv tuner aangezien ik alles via de receiver laat lopen en dus alleen HDMI 1 ingang gebruik. Ik kwam de tip tegen ergens op internet om in het HOTEL MODE menu te gaan. Een 'verborgen menu' in de tv. Je komt er door de -V knop op de TV ingedrukt te houden en op de afstandsbediening 3x op de AV knop te drukken.

Je hebt dan de volgende instelmogelijkheden:

Hotel Mode (deze moet aan om van onderstaande gebruik te kunnen maken)
Initial Input (hier stel je de input in waarmee de tv aan moet gaan - in mijn geval HDMI 1)
Initial POS (in het geval van analoge tv kun je hier de zender mee instellen waar de tv mee begint)
Initial VOL level (spreekt voor zich - in mijn geval 0)
Max VOL Level (spreekt voor zich - in mijn geval ook 0 - ik wil geen audio uit de tv zelf)
Button Lock (niet aankomen!! - lijkt me helder waarom)
Remote Lock (niet aankomen!! - lijkt me helder waarom)

Dus bij 'Initial input' HDMI selecteren...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Thevel

Golden Member

Op 2 april 2017 22:22:17 schreef Roches:
Dit vond ik voor je op het internet:

[...]

Dus bij 'Initial input' HDMI selecteren...

Ik heb ook een Panasonic gehad en het werkte inderdaad volgens de beschreven manier.
Het staat duidelijk de tekst maar om toch de TS te waarschuwen: kom niet aan de Button Lock en de Remote Lock instelling want anders heb je echt een probleem!

Op 2 apET DRUKKEN.ril 2017 20:29:09 schreef hobby luke:
Is de procedure om uit hotel modus te geraken dezelfde als het inschakelen van hotel modus?

Nee, ik meen me te herinneren dat je gewoon op de standby of de tv toets moet drukken

Je kan ook je telenet afstandsbediening instellen zodat je er ook je TV mee kan instellen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-afstandsbe...r-mijn-tv/

De code voor Panasonic zou 412 zijn.

Eeenmaal ingesteld kan je via de knop linksonder (grijze afstandsbediening) de hdmi ingang selecteren.

Nog een forum waaruit blijkt dat veel mensen met een Panasonic TV het zelfde probleem hebben:
https://turbofuture.com/home-theater-audio/Hotel-Mode-Panaso...elevisions
Nu had ik enkel nog graag met zekerheid geweten hoe men terug uit hotel mode geraakt.

@kohen, dit lijkt ook interessant.Misschien toch beter eerst jouw methode proberen, bedankt!

Het is gelukt, maar niet met de methode van kohen.
De code voor een zwarte afstandsbediening is trouwens 1176, 412 is voor de grijze afstandsbediening.
De TV in hotel mode zetten, en de gewenste HDMI poort selecteren, gaf het gewenste resultaat.
De TV start nu mooi op via de HDMI poort, zodat de afstandsbediening van de TV niet meer gebruikt moet worden.
De overige instellingen in hotel mode hebben we niet veranderd.

MVG,
Luc.