siemens plc icm pt100

hello people,
Ik heb wat informatie nodig omtrent een Siemens PLC icm met een PT100 (2 draads).
op de speciale PT100 ingang van een een 314c compact, heb ik een PT100 aangesloten.
een en ander werkt, ik krijg de juiste temperatuur te zien.

echter, op dit moment wordt de waarde om de pakweg 10-15 seconden gerefreshed, en de waarde maakt sprongen van 1.6 graden.
Dus hij springt van bv 22.4 graden naar 24 graden en omgekeerd..

Nu wil ik dat deze waarde sneller wordt gerefreshed en belangrijker nog de stappen van 1.6graden zijn veel te groot. Ik wil deze verkleinen naar 0,1 graden ceclius of zoiets.

Weet iemand hoe ik dit moet doen? zowel de refreshrate als het verschil tussen de stappen verkleinen. ik heb in de Hw-config gekeken maar daar kan ik niets hierover vinden.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Helaas: van de stapgroote van 1.6 graden kom je niet af.
Dat is een ernstige beperking van de C-type S7 PLC's.

Daar ben ik zelf ook achter gekomen. Een optie is om de ingang op Fahrenheit in te stellen en dan een floating point scaling te doen naar graden celcius. Dan is de resolutie ongeveer de helft dacht ik.

Eigenlijk is de PT100 ingang op zo'n compact PLC alleen bruikbaar als indicator voor bijvoorbeeld een kast sensor om de temperatuur te bewaken.

Wil je echt nauwkeuriger zit er niks anders op dan een analoge module er aan te hangen. (En ook nog eens 4-draads uit te voeren.)

Henri's Law 1: De wet van behoud van ellende. Law 2: Ellende komt nooit alleen.