Dolce Gusto Krups type KP120

Is toestel met handletje. Start normaal maar eens lampje groen gaat branden is er na het bewegen van het handleje geen beweging meer. Pomp zou moeten starten maar doet het niet. Pomp afzonderlijk onder spanning geplaatst en werkt wel.
Ik vermoed dat het te maken heeft met sturingsprintplaatje. RC probleem op de print ? . Alle thermische zekering ( 2 x in stroom toevoer + 1 op pompje zijn OK. zie geen beschadigde weerstand...
Iemand ervaring met gelijkaardig probleem ?

Ik neem aan dat je handeltje (hefboom oid) bedoelt ?
Schakelaar defect van het hefboompje ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Hi ,

Het ligt niet aan het schakelaartje wat door het handletje wordt bedient. wanneer Led groen is en dan schakelen via het handltje komt weer rood te knipperen . Dus er is reactie van het schakelaartje.

Arco

Special Member

Die weerstand is een veiligheidsweerstand zo te zien, daar zie je weinig aan als 'ie kapot gaat (soms een heel klein gaatje), dus even doormeten.
Kan ook dat een van de grote gele condensatoren rot is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik heb het ALu koelplaatje afgehaald om de triac te kunnen uithalen ,echter er staat Niets maar ook niets opdat component. Op het Alu plaatje staat9770 SW1.11 I2104 09 120 zou dit de identificatie kunnen zijn van dit component ?

Arco

Special Member

Nee, dat is de identificatie van die module. Er zal toch wel iets op staan? (grote fabrikanten zijn niet zo 'uitpoetserig'... ;) )
Is de triac kapot dan?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik weet niet of de triac kapot is ? geen gegevens daar er geen identificatie opstaat. Maar helemaal niets ....

Het wordt (denk ik) moeilijk, maar begin eens met de elco's meten. Het merk 'Chong' zegt mij helemaal niets, maar betrouwbaar klinkt het allerminst.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.