Op 14 april 2017 00:49:04 schreef Hubie:
Ik fixeer spoeltjes met nagellak,werkt perfect en het kwastje zit er ook al bij.
Edit\ Niet als man zijnde zelf in de winkel gaan kopen natuurlijk want dan gaan de wenkbrauwen bij de verkoopster 2 cm omhoog. 
Je kunt ook nagellak voor echte mannen kopen bij de echte mannen winkels gemaakt door locktite, een echte mannen merk
Ik gebruik dat om schroefjes van trimmertjes etc te fixeren.
Ze gebruiken voor spoelen etc silastic maar ik weet verder niet wat dat voor soort kit is.
Ze gebruiken dat veel in voedingen voor stevigheid van zware componenten en waarschijnlijk ook om spoelen stil te krijgen.
Er zijn 2 manieren waarop je een converter kan horen. De werkfrequentie zakt naar het hoorbare gebied (bij nullast) of de spoel/trafo gaat in verzadiging (begint dan soms ook te piepen, bij mijn spoeltester hoef ik niet eens naar de scoop te kijken, daar hoor ik het verzadigingspunt. Maar dat fluit.
Dit is moeilijk zo te beoordelen, er kan van alles geluid maken maar kraken ken ik niet. Knetteren wel, bv van een spoel waar de isolatie doorslaat. Het beste hang je hem eerst eens een tijdje in test onder belasting. Monitor de temperatuur van onderdelen, de output V en I, en kijk in het donker of je ergens vonken ziet.