Storing TE5 Samsung Condensdroger

Beste allen,

Sinds enkele dagen geeft onze Samsung condensdroger (typenummer dv80h4100cw) de volgende storing: TE5. De droger is 2.5 jaar oud en heeft al die tijd goed gefunctioneerd. Volgens de gebruiksaanwijzing heeft dit te maken met een verstopt filter. Het filter of de condensator dienden gereinigd te worden. Dit heb ik dan ook uitgebreid gedaan, inclusief de luchtschacht richting de achterzijde. Mocht het probleem zich voor blijven doen diende de onderhoudsmonteur geraadpleegd te worden. Ik wilde echter zelf eerst eens kijken voordat er een dure monteur langs komt.

Inmiddels heb ik de droger uit elkaar gehad om alles goed schoon te maken. Hierbij heb ik ook de 2 thermostaten achterop de trommel en de temperatuursensor doorgemeten, deze hebben continuïteit. Zoals hierboven beschreven heb ik alles stofvrij gemaakt (incl. condensator reinigen onder de douche). Het probleem blijft zich echter voordoen. Na het starten stopt hij na +-10 minuten met draaien en geeft hij de foutcode. Wanneer ik hem dan weer overnieuw probeer te starten, geeft hij de code na enkele seconden.

Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

Een thermostaat die te vroeg schakelt, dat kan niet anders. Draait de trommel wel??

Op 15 april 2017 20:01:26 schreef smd:
Een thermostaat die te vroeg schakelt, dat kan niet anders. Draait de trommel wel??

Allereerst dank voor je reactie! De trommel draait gewoon tot het moment dat de foutcode in het scherm verschijnt. Daarna doet hij niets meer, op het geven van de foutmelding en een geluidsmelding na.

Controleer de filters of die niet verkalkt zijn, laat droger desnoods even zonder filters draaien. Condensor schoon?? Deze kan er ook uit tijdens testen. Indien dat niet helpt, meet de clixons eens in de foutieve toestand.

Op 16 april 2017 18:53:51 schreef smd:
Controleer de filters of die niet verkalkt zijn, laat droger desnoods even zonder filters draaien. Condensor schoon?? Deze kan er ook uit tijdens testen. Indien dat niet helpt, meet de clixons eens in de foutieve toestand.

Dank voor je reactie! De filters zijn 100% schoon, zit geen vuiltje meer in na al dat schoonmaken. Het draaien zonder condensor heeft geen effect, de foutmelding komt dan alsnog. Het doormeten van de clixons ga ik nu doen.

Beide clixons hebben continuïteit tijdens het geven van de foutmelding. Of bedoelde je dat ik wat anders moest meten?

Dan is er nog 1 optie, is bij Samsung ook niet zo'n sterk punt,is de electronica zelf. Draai eens met bovendeksel er af, indien dan langer duurt, is het de electronica.