acer monitor led verlichting valt uit na aanzetten

Ik heb deze monitor per ongeluk verkeerd aangesloten want op de voedingsprint zitten dezelfde connectoren alleen de een staand (naar moederbord) en de ander liggend naar led verlichting . Nu doet de backlight led verlichting het niet meer en flitst ie even als je de monitor aan zet. Gelukkig werkt de monitor verder nog wel, je ziet het logo nog nl en daarna de Energy star melding. Er zit maar een smd ic led driver op de print die begint met het nr mp339 (en mps123.1 en als laatste nog c3724117) maar dat onderdeel kan ik niet vinden op internet. Wel mp3391 of mp3394 maar dus niet mp339. Ik denk dat dit kapot is gegaan door het verkeerde aansluiten. Ik had nl een paar leds op de ledstrip die het niet leken te doen maar na openmaken scherm blijken toch alle leds wel te branden. Er is maar een fabrikant die deze nrs maakt MPS http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=MP339
ik vermoed dat dit wel de oorzaak is van het defect.
Weet iemand dus iets meer over de nrs ? Ik kan alleen een mp3394 bestellen en vinden nl.

*hier heb ik geen app voor nodig

het is niet zeker dat de leds niet het probleem zijn, als er 1 slecht is valt de boel uit omdat de stroom die er zou moeten lopen te laag is. gezien ze wel even aangaan met aanzetten, lijkt het erop dat ze niet door de test heen komen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de led strip brandt onregelmatig en ze worden nogal heet , de leds branden nu wel afwisselend dus ik vermoed dat deze strip vervangen moet worden, hij flitst nu niet meer dus probleem zit m hierin denk ik

Heb inmiddels een vervangende strip bestelt maar die is iets afwijkend iets breder en maar met twee draadjes ipv 8 ofzo van het originele stekkertje. Nu vraag ik me wel of hoe ik deze strip moet aansluiten op de led driver ic die dus 8 keer 10 high power leds op de originele strip aanstuurt. Kan ik die 8 + draadjes gewoon doorverbinden om de juiste stroomsterkte te krijgen over de gehele strip of gaat hier misschien het ic van kapot??