pt1000 met logo

beste ,

ik wil namelijk temperatuur meting doen vanop 4 punten .
heb een logo!8 , logo!RTD en 2 AM2RTD modules .
hoe kan ik in logosoft mijn 2 AM2RTD modules programmeren zodanig dat hij niet gewoon mijn analoge inputs van mijn logo neemt maar van mijn module ?

alvast bedankt

GJ_

Moderator

Als je de analoge ingang in je programma gesleept hebt moet je er op dubbelklikken. Dan kun je kiezen welke ingang het moet worden.

Op 24 april 2017 14:21:26 schreef GJ_:
Als je de analoge ingang in je programma gesleept hebt moet je er op dubbelklikken. Dan kun je kiezen welke ingang het moet worden.

er staat dan namelijk AI3 en AI4 settings en de blok zelf is AI1

GJ_

Moderator

Nee, op de Logo zit AI1 tm AI4.
In het vakje boven de settings kun je kiezen uit Ai1 tm Ai10 of zo. De eerste AI na de Logo is dus AI5

edit,
de uitleg van Toeternietoe hier onder is behalve uitgebreider ook beter.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 25 april 2017 13:52:14 (24%)

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je zult zelf even moeten zoeken, en een deel gaat zelf.
Als je basislogo GEEN analoge ingangen heeft dan gaat de nummering vanzelf, de eerste ingang op je uitbreidingsmodule wordt dan Ai1
Maar heeft je basis LOGO wel analogie ingangen ( maar ook als je ze niet als analoog gebruikt, maar als digitaal) dan wordt de eerste ingang op je uitbreidingsmodule Ai3
Kun je afhankelijk van je type basislogo ook nog instellen dat je 4 analoge ingangen op je basislogo gebruikt, dan wordt de eerste ingang op je uitbreidingsmodule Ai5

In LOGOSoft op de gewenste analoge ingang gaan staan met je muisje en dan je rechter muisknop gebruiken en dan......

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)