LOEWE XELOS 32 ( MB180)

deze led tv start niet op. Steeds oranje led. Led reageert op afstandsbediening.
24V, 12V, 5V, 3,3V zijn aanwezig.

Iemand enig idee. Zou er een led kunnen defect zijn in het paneel ? Ik wacht nog even van het paneel te demonteren en de led's te te testen.

gn, Marc

Meet erst of je een DC spanning meet over de LED aansluitingen van achtergrond verlichting. Maar dit lijkt een mainboard error

OK SMD,

ik heb eens een led tv hersteld waarvan ook enkele led's waren gesneuveld. Ik had toen op youtube een filmpje gezien met een meetmethode. Wat ik mij herinner is dat er weinig aansluitdraadjes waren. Deze Loewe heeft een paneel waar een kabel uit komt met vele draadjes Links een rode dan 10 witte en dan een zwarte. Ik heb niet direct een idee hoe hier op te meten.

gn, Marc

Dit betekent dat er meerdere LED strips in zitten en geloof niet dat ze allemaal gesneuveld zijn. Meet draad voor draad TOV van massa.

SMD,

je had gelijk dat het een mainboard fout is. Onder het mainboard zit een folie en deze is verschroeid, heb ik pas gezien na demontage. De hitte komt van U16. Deze ic lijkt te zijn verschoven op de print. in bijlage enkele foto's. Tv zal niet worden hersteld.
gn, Marc

Het IC is niet verschoven, het koelplaatje zit er gewoon wat schuin op wat zeer vaak voorkomt bij Vestel mainboarden.

Sjee wel erg heet geweest!! Maar een ander mainboardje moet toch wel lukken?? Is TV wel waard..