NEC G335 DECT handset

Ik heb van een vriend een aantal nieuwe NEC G335 DECT handsets gekregen, schijnen VOIP telefoons te zijn, wat kan ik daarneem? kan ik daar gewoon mee bellen?
heb er ook een station bij. MP112

zit sinds 2009 in de PV.
evdweele

Overleden

Basisstation aansluiten op de telefoonlijn, handleiding downloaden,
telefoons aanmelden bij het basisstation en bellen :-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

na een upgrade bij een bedrijfje naar andere internetprovider, mocht ik de losse kastjes onder het bureau hebben die toch niets meer deden. 1 ervan was ook een voip module, thuis ingestoken op internet en toestel eraan, en warempel een kiestoon! na bellen naar een gsm, bleek het nummer van dat bedrijf gewoon hier te werken, ook nog in het bedrijf zelf, want men had nog een converter. korte tijd later zou het abo van de voip aanbieder aflopen, en nu werkt mijn kastje ook niet meer.

dat is het leuke van voip, je kunt een vast nummer mee op vakantie naar vlieland nemen, converter mee en je hebt nog je eigen nummer :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb er even een aan de lader gehangen, nu kijken of het wat gaat doen.

En ik moet te dus melden bij mijn internet provider, maar kost dat nog wat? of hoe gaat dat?
en is dat duurder dan die ene lijn die ik nu in de modem / router heb zitten?

zit sinds 2009 in de PV.

voor voip heb je een apart telefoon abo nodig, dat hangt weer aan het nummer wat op dat kastje staat. de handsets zijn universeel, wrs gewone dect toestellen die op elk basis station aangemeld kunnen worden.

de boel werkt alleen direct nog als het abo op dat kastje nog loopt..

voor bedrijven is het omzetten iig van het bestaande vaste telefoon abo afhankelijk, je vaste lijn provider moet in het lopende contract de boel om willen zetten naar voip, anders wachten tot dat contract afgelopen is. je kunt zelfs binnenkomende faxberichten bij de voip provider om laten zetten naar een mailtje, zodat de fax richting stort kan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

DANK VOOR HET ANTWOORD, IK BEGreep dat ziggo er geen raad mee weet met dit soort vragen.

Dan gaat de boel enk ik in de verkoop, ik gebruik de vast lijn sowieso bijna niet meer. en deze spullen komen bij een vriend met en bedrijf vandaan, daar was het wellicht handig.
Misschien moet ie dan wel even dat abo cancelen.

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

Zou best kunnen dat ze met Ziggo werken, maar dan moet je dat wel zelf uitvissen. Normaal werk je ermee op digitale bedrijfscentrales, maar een raspberry pi met de juiste software maakt er vast ook wel een (huis)telefoon van. Ook kun je ze dan via internet naar buiten laten bellen, VoiP abo's heb je al vanaf een paar euro per maand.

Als je zin hebt, zou je eens wat typeplaatjes kunnen fotograferen? Ik vermoed ene connectie met Philips (NEC Philips unified solutions).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Alleen mijn moeder en mijn zus bellen nog op de vaste lijn en sommige mensen van microsoft die me waarschuwen dat er iets verschrikkelijks met mijn computer aan de hand is :-) (toch aardig van ze dat ze mensen proberen te helpen die al jaren alleen maar apple producten gebruiken)

Als je interesse hebt @maartenbakker dan wil ik je wel wat toesturen, het is een complete set, nieuw in doos met 4 telefoons.van NEC idd.
http://used4telecom.nl/product/nec-philips-g355-dect-handset/

deze dus en ook nog een soort router station.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op vrijdag 28 april 2017 01:23:05 (11%)

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

Dankje, ik zou graag wat foto's van de doosetiketten en toesteletiketten ontvangen. Op de toestellen staat misschien gene Philipsnummer, maar die MP112 kan ik niet echt terugvinden. Dat is kennelijk een ex-Philipsproduct met mogelijk interessante 12NC's nog ergens op.

Over de MP112 gesproken, dat zou wel eens een gateway naar de buitenwereld kunnen zijn met mogelijk ook analoge aansluiting.

Edit: Gevonden op http://www.spie.ch/dms/con/unternehmen/partner/nec/Produkt-Katalog-SPI… ; de MP112 is voor het aansluiten van 2 analoge toestellen op VoIP. Dus een beetje wat er in je Ziggo-modem ook al zit. Hij heeft kennelijk inderdaad een Philipsnummer maar ik ben alsnog wel benieuwd.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 28 april 2017 03:07:11 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker je hebt mail als het goed is.

ik neem aan dat dei MP-112 ook een basis station is voor de vier andere toestellen, gezien die alleen en buro ladertje hebben.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op vrijdag 28 april 2017 11:03:30 (60%)

zit sinds 2009 in de PV.

Die MP112 is een voip naar PSTN gateway

Je kan hier analoge toestellen mee aansluiten op een VOIP lijn, vergelijkbaar dus met een ata die in een modem zit.

De Audiocodes dingen zijn, net als Patton Smartnodes, gericht op de zakelijke markt. Het is zegmaar de dure/meerkanaals versie van een Linksys ATA.

Er zit geen vorm van dect in. Er moet dus een dect basisstation bijgezeten hebben. Iig, het is geen set die ooit bij elkaar gehoord heeft.

Dect != voip. Basisstation bepaald de rest. Je kan een dect handset gewoon uitwisselen, basisstation bepaald of ie naar PSTN, ISDN, een centrale, voip, desnoods GSM gaat.

Zolang het handsetje DECT-GAP ondersteunt (uit mn hoofd) kun je 'm aanmelden. Een Panasonic DECT handset werkt dan bv ook prima op een Gigaset basisstation of een Fritzbox.

Alleen mis je dan soms wat fancy vendor-specific meuk, maar bellen en gebeld worden moet lukken

Oke dank! ik zal mijn marktplaats advertentie aanpassen.
Het is dus te koop.

zit sinds 2009 in de PV.

dat voip is ook niet alles, vandaag de intercom functie toegevoegd aan de voip centrale op t werk, maar na een herstart met voeding omsteken is dat ding zijn instellingen voor de helft kwijt, het leek al zo rustig met de telefoon vandaag :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Ik heb al jaren https://www.voipbuster.com/dashboard, daar heb ik een lokaal net nr in , was toen gratis, hoe het nu zit weet ik niet, maar het werkt nog steeds ( zelf faxen lukt me ermee, waar anderen beweren dat dit niet kan, instellen was wel even puzzelen :) ). dat is geconfigureerd in een linksys SPA 1202 ( was bij de media markt in de aanbeiding middels andere provider maar thuis kon je gewoon de gegevens wissen en je eigen Viop erin zetten)en idd overal ter wereld waar ik internet heb ben ik ook op mijn lokale nr bereikbaar. Allen gaat dat vandaag de dag simpeler met een App op smartphone of PC

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.