IR arduino tv zender

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een manier om met arduino de ir signalen van een afstandsbediening in te lezen(het gaat om de cijfers op de afstandsbediening). Vervolgens wil ik dat de arduino deze signalen weer uit zend maar dan op de volgende manier:

0000
0001
0002 enzovoorts tot en met 9999

Het gaat namelijk om een tv ontvanger, waarvan ik de code niet meer weet. Ik heb al naar ander manieren gekeken, maar er is helaas geen andere manier mogelijk.

Ik heb wel eens wat gedaan met arduino maar een beetje van die basic dingen. Ik heb al wel een library voor het lezen en zenden van IR signalen, maar zou niet weten hoe ik moet probleem zou moeten oplossen.
https://learn.sparkfun.com/tutorials/ir-communication

Iemand die mijn hierbij kan helpen?

Arco

Special Member

Is een universele AB niet makkelijker?
Als je het toch met een MCU wilt doen zijn daar heel wat libraries voor te vinden. Je moet wel de juiste frequentie weten i.v.m. gebruik van de juiste TSOPxxx

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb je een idee van het ir protocol dat wordt gebruikt? Dit is al vrij belangrijk om te weten. Meeste libraries zullen met RC5, RC6, nec en sony overweg kunnen. Daarnaast moet je ook de gebruikte frequentie weten.

Ik ben zelf bezig geweest om mijn digicorder via wifi te bedienen en die bleek een eigen protocol te gebruiken. Ik had een werkende afstandbediening en dan maar een ir ontvanger op de mic ingang van een geluidskaart van een pc aangesloten om de signalen op te nemen met audacity om het signaal te bekijke. En te analyseren.