Jutberg 2017

bprosman

Golden Member

Die stand had ik ook gezien, lag ook een hoop e-bike spul tussen, controllers, handvaten, displays.
Jammer dat naast het zwembad alles leeg was muv "spiegeltjes en kraaltjes".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Die Bangood kraam was me niet opgevallen. Wel dat die Nigeriaan met computerspul en windows software er niet meer was; uitverkocht of opgesloten?

Wel was er, op het veldje, die kraam met overgebleven spul van de vrijmarkt op koningsdag. Een nieuw buitenbeentje.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 26 mei 2017 09:36:06 schreef Rd12tf:
de Aliexpress/Banggood kraam

Vorig jaar was er (als normale kraam) ook iets dergelijks. Het is nauwelijks interessant want je zoekt je een ongeluk (je weet niet wat er wel of niet tussen ligt) en de prijzen zijn vrijwel gelijk aan direct bij DX/ali/etc. bestellen.

Prullaria mag van mij wegblijven, alleen als er anders kramen leeg blijven dan vind ik het begrijpelijk als opvulling voor vrouw en kinderen.

De (Engelse) Nigerianen heb ik ook gemist, ik was uit op een i5 laptopje.

If you want to succeed, double your failure rate.
joopv

Golden Member

Op 25 mei 2017 21:47:37 schreef Tidak Ada:
GSM module van JoopV voor het gebruik van zwem-polsbandjes ;)

En nogmaals bedankt daarvoor. Het was GPS, geen GSM! Kijk even op www.gpskit.nl voor datasheets.

Ik heb rondgekeken maar niets gescoord, wel contacten hernieuwd.
Dochtertje heeft nagels laten lakken en een spinner gekocht, en we hebben een hoop lol gehad in het zwembad. Daar is het bij gebleven.

Vanwege huis/tuin/familie prioriteiten zal ik eerder spul kwijt moeten dan nieuwe aankopen doen. Misschien ga ik volgend jaar zelf een tafel huren.

flash2b

Special Member

En dan maar hopen dat alles op die Ali/Banggood kraam netjes betaald is en niet een "Item not received, I want a refund" kraam is. Als het het laatste is dan snap ik het verdien model, als het verkopen is voor nagenoeg dezelfde prijs, dan snap ik het niet.

Ook bij het restaurant waren er kramen met veel spul dat je voor veel minder op Ali/Banggood kan krijgen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 26 mei 2017 11:24:25 schreef joopv:
[...]
En nogmaals bedankt daarvoor. Het was GPS, geen GSM! Kijk even op www.gpskit.nl voor datasheets.
[....]

Dus toch GPS, des te beter! Ik was even aan het twijfelen (ouder geheugen) en wilde je al voor een link mailen.

Goed te horen dat het zwemmen beviel ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

De (Engelse) Nigerianen heb ik ook gemist, ik was uit op een i5 laptopje.

Had die Duitser niks leuks ? (vlakbij het "Frietraam").

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Aantrekkelijke beurs en prachtig weer. Wat klein spul gekocht, meestal gebruikt: Elma schakelaars 1 en 2 deks bij een Duitser voor weinig, HEF4104's, AC netadapters 9 en 16V, ALPs en Bourns pots en trimmers en nog wat ander klein spul. Weer geen meetapparaten, ik heb al te veel en ben geen "exoten voor de heb" tegengekomen.
Bijna nog een Tek 2235 verkocht aan een omstander, gewoon voor de fun, maar beek helaas toch met een (klein) defect, wat de koper zelf niet kon oplossen.
Leuk dagje uit!

Op 26 mei 2017 12:24:42 schreef bprosman:
[...]
Had die Duitser niks leuks ? (vlakbij het "Frietraam").

Nee, er stond weliswaar een i5 laptopje maar die was me wat te klein en nog behoorlijk aan de prijs.

Hij is altijd een stuk duurder dan die Nigerianen. Hij had nu ook weer Core2Quad desktops staan die nog 99 euro moesten kosten. Dat is niet meer van deze tijd, ik heb 2 jaar terug nog een i5 desktop gekocht voor dat geld.

If you want to succeed, double your failure rate.
miedema

Golden Member

Ook ik vond de Jutberg erg geslaagd. Vooral omdat het gezellig was, en een uitstekende, gemoedelijke sfeer. Veel op het terras gezeten, om met diverse CO'ers rustig bij te praten.

Op het kofferbak veld viel mijn oog op dit HF bakje:

http://www.miedema.dyndns.org/co/2017/IMG_0161_RF-amp-Jutberg-600pix.jpg

Ik zag daar natuurlijk meteen een mooie behuizing in voor een splitter, brug etc. Maar de verkopers zagen dat heel anders :-)
Dit was een mooie RF versterker, en daarom zeker 30...40 Euro waard. Dat had in natuurlijk niet over voor (in mijn ogen) gewoon een mooie behuizing....

Wat heen en weer gepraat, maar de versterker mocht echt niet voor minder dan 30 Euro weg. Wel vertelden ze tussen neus en lippen dat ze absoluut alles moesten verkopen, en niet met spullen weer thuis mochten komen :-)

Dus zei ik dat ik tegen het einde nog wel eens langs zou komen...
Dat deed ik dus, en nu mocht ik het doosje voor Eur 7,50 meenemen :-).

Thuis natuurlijk opengemaakt en dit zat er in:

http://www.miedema.dyndns.org/co/2017/IMG_0154_RF-amp-Jutberg_inwendige-600pix.jpg
klik voor foto op hoge resolutie

Prachtig, zo'n versterker op een substraat! Als je op de foto klikt krijg je de foto te zien op de originele, hoge, resolutie. Erg leuk om op volle resolutie over die foto te dwalen. Allerlei HF voodoo te zien. In de bovenhoeken zitten chips met de eigenlijke versterker spanningsregelaars voor de HEMT's(denk ik denkt Henry S., en ik bij nader inzien nu ook)
Die hier nog eens uitvergroot (en gekanteld):

http://www.miedema.dyndns.org/co/2017/IMG_0156_RF-amp-Jutberg_inwendige-close-600pix.jpg
klik voor foto op hoge resolutie

Ik begin we wel een beetje schuldig te voelen ten opzichte van die verkoper. Inderdaad een prachtige versterker, afgetrocheld voor de behuizing.....

Onverwacht wel weer onderwerp materiaal voor een macro foto erbij: Ik ga vast nog eens een mooie close-up van die chip maken....

Oja, voor flash2b: die Data Precision 3400 DMM en HP 6201B DC Power Supply werkten allebei nog perfect. Dus niks te repareren :-)

groet, Gertjan.

Tidak Ada

Golden Member

Wat een juweel! het is bijna alles goud wat er blinkt!
Een mooie dikke film schakeling met zelfs geëtste weerstanden.

Wat ga je nu doen? toch de behuizing gebruiken of het ding in stand houden?
Jammer van die beschadiging van het printspoor bij de rechter versterker. Of is dat toch vuil?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 30 mei 2017 22:07:21 (20%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
miedema

Golden Member

Ha Tidak Ada :-)

Inderdaad prachtig. Ook op verschillende andere plekken zit er iets met bond-wires opgeknutseld. Wellicht FETjes of zo?

Helaas zit er inderdaad vrij veel vuil op. (Altijd een probleem met macro.....) Ik denk inderdaad dat die "beschadiging" ook gewoon een vuiltje is.

Ik heb geen enkele toepassing voor deze versterker, dus ik ben bang... dat als ik iets wil maken waar dit kastje geknipt voor is, ik die thick film er gewoon uit schroef.
Maar ook dan zal ik hem voorzichtig bewaren. Zoals gezegd is het nog een dankbaar onderwerp voor èchte macro foto's ;-).

Was ook goed om jou (jullie) nog uitgebreid te zien & spreken.

groet, Gertjan.

Tidak Ada

Golden Member

Die gefreesde behuizingen kom je wel meer tegen op markten. Groot zowel als klein, alleen dan niet verguld, maar dat is voor audio niet nodig (hoewel sommigen hert tegendeel beweren ;) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 30 mei 2017 20:01:16 schreef miedema:
In de bovenhoeken zitten chips met de eigenlijke versterker (denk ik)

Dat zijn vermoedelijk de spanningsregelaars voor de HEMT's. Op 10GHz kan je niet via bondwires en jumpers werken. Zo te zien zitten er 4 in, op elk kruispunt eentje, een tweetraps balansversterker.

Ik heb donderdag (en zaterdag) weinig gekocht, maar het waren wel weer twee gezellige dagen :).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
miedema

Golden Member

Ha Henry S.

Je bent en stuk beter thuis in HF dan ik :-). HEMT moest ik googelen...
Waaraan kun je zien dat dit voor 10GHz bedoelt is?
Leuk van dit soort HF schakelingen vindt ik dat je het schema gewoon voor je neus ziet. Als je de componenten kunt herkennen tenminste....

@ Tidak Ada,
Voor audio zou dit zwaar overkill (en onhandig zijn)
Ik gebruik dit soort bakjes om hulpschakelingen voor mijn Spectrum Analyser, VNA en impedantie metingen te maken. zoals deze splitters.