GW Oscilloscoop GOS-658G

Goedemiddag,

Ik heb sinds vanmorgen een vreemd beeld op mijn scoop. In plaats van een horizontale streep staat er een rechthoekig kader op het beeld van 8x6 div.
zie foto https://www.uploadarchief.net:443/files/download/gos658g.jpg
Door te draaien aan de int. knop veranderd de helderheid niet. Ook de tijdbasis lijkt niet meer te werken. Iemand bekend met dit probleem?

Het bezit van de zaak is het eind van vermaak.
Schimanski

Golden Member

Triggersource schakelaar (rechts) staat op XY mode Trigger source staat goed (CH.1 of XY). Knopje XY bij horizontaal instellingen lijkt ingedrukt te staan.

Waarom is er een draadje aangesloten op de ext. trigger ingang?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
maartenbakker

Golden Member

En aan andere knoppen te zien zit er een on screen display op, die kan vast ook een kader projecteren. Ik zou ook beginnen met in de instellingen te zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

Deze scoop lijkt sprekend op de Voltcraft 668 die ik hier heb staan.
Er is inderdaad een on-screen display, maar dat geeft alleen de tijdbasis- en verticale instellingen weer.
Een kader heb ik er niet weten uit te toveren.

Ik zal eens zoeken of ik de documentatie ervan heb.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het lijkt wel een display voor afregeldoeleinden.
Iets in de trant van 'zet de scoop aan terwijl u deze en die toets ingedrukt houdt. Regel nu R501, 504, 711 en 714 af tot het kader in het midden staat en de juiste grootte heeft'.

(Normaal zou je dan verwachten dat het bij een volgende inschakeling vanzelf weer weg is. Maar ik heb een magnetronoven die ik eens per ongeluk in de 'demo'-mode heb aangezet (waarbij steeds alle mogelijkheden op het display getoond worden), en die kon je alleen met weer een andere toetscombinatie weer normaal krijgen.)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Schimanski

Golden Member

Op 9 mei 2017 15:20:53 schreef evdweele:
Ik zal eens zoeken of ik de documentatie ervan heb.

Een gebruikers handleiding staat online: http://www.testequipmentdepot.com/instek/pdf/GOS-600G-OM.pdf. Maar daarin zie ik niets over een "kader". Als het voor afregeldoeleinden dient, dan staat het waarschijnlijk in een servicemanual (voor zover dat bestaat).

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
evdweele

Overleden

Er ZOU iets defect kunnen zijn met de "cursor besturing".
Dat horen 2 horizontale of 2 verticale stippellijnen te zijn.

@TS: speel eens wat met de cursortoetsjes rechtsbovenaan.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Bedankt voor jullie reacties en inspanningen.
Het ligt zeker niet aan de instellingen. Ik heb gisteravond deze scoop nog gebruikt en toen werkte alles naar behoren. Ik deel de mening van Maarten dat het iets te maken heeft met het tekst display.
De knopjes rechts boven hebben hier mee te maken, maar indrukken hiervan geeft geen verandering.
Ik heb het apparaat al minstens 15 jaar en elke dag gebruikt, dus er zal vast wel een wat aan gaan mankeren.
@Schimanski Het kabelje bij de ext. triggeringang loopt er los langs en is niet aangesloten.
In mijn instructie boekje staat een blokschema met daarin o.a. een karakter generator een read out controlcircuit en een control panel. Ik denk dat ik hier maar een even naar moet kijken.
Douwe

Het bezit van de zaak is het eind van vermaak.