Vraag over signaalsterkte Internet enz.


Monteur is net weg, dus update info, bij deze.

Het bleek dat deze storingen niet aan mij lagen en dus was de monteur gratis. Maar het was een huismonteur, met beperkte meetapp. en dus is nog niet alles duidelijk en volgende week is er een afspraak met een netwerk-monteur voor de rest v/d storing(en).

AOP (dat aansluitkastje in huis) is vervangen. De inkomende waarden waren extreem hoog. ca 14 mV waar het ca 5 mV hoort te zijn. (hoog 5,7 midden 18 en laag 13,6)

CPE??? >12, was rond 15/16.

Voorlopig is er een splitter geplaatst en de waardes liggen nu rond 10 mV, wat een deel v/d problemen zou moeten verhelpen. Hoop ik.

Retour kon hij niet meten en buiten ook niets doen, maar het wordt besproken en misschien kan de netwerk-monteur, die meer kan/mag, dat wel doen.

Situatie benedenbuur wordt verder bekeken en ook eventueel verlegging van kabel buiten. Van ACK had hij nog nooit gehoord.

Goed verder is de Horizonbox zo extreem afgesteld, zei hij, dat een te sterk signaal daar zeker invloed op kan hebben. Merk dat later wel.

Verder was bij mij alles, qua bekabeling ok aangelegd en zoals gezegd, de fout(en) liggen bij Ziggo.

Kan verder nog zelf wat doen, via dat codenr. v/h modem en dat zoek ik deze week wel uit.

Kortom wordt vervolgd en nogmaals mijn dank voor alle info enz.

LiA (Leven is Avontuur)

Als het een flatje van 2 of 3 hoog is kan je makkelijk een stijgleiding aan de buitenkant van de gevel omhoog laten lopen.

Waar rook is, is stroom

oh, dat hebben ze tegenwoordig anders dus, toen ik dat probleem had kwam er een monteur langs die ook niet alles bijhad op meetgebied. toen hij aan de EV bezig was had hij een stekker verkeerd teruggestoken bij de versterker en lag heel de buurt eruit, een zekering in de hoofdverdeler voor dat gebied lag eruit. er moest weer een andere monteur komen die daar een sleutel van had en de zekering verving. ik vermoed een 42V lijn welke de EV versterkers voedt over de coax.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Goed geregeld bij Ziggo.. :+
Ik heb een sleutel van Rijkswaterstaat, dat heeft niks met Ziggo te maken, maar ik kan wel overal in.. Een kleinigheidje,als ik m kwijt ben, kost het 25 000 euro....
Snap niet dat de monteurs van Ziggo dat ook niet hebben.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 10 mei 2017 14:02:54 schreef Kaspervlz:
Nooit de snelheid gemeten, maar aangezien er morgen een monteur komt zal ik dat vragen om ook te meten.

Internetsnelheid meten kun je zelf m.b.v.
ziggo's eigen test: https://www.ziggo.nl/speedtest/
of
http://www.speedtest.nl/ (onnauwkeurig!)
http://www.speedtest.net/
http://www.internetsnelheid-testen.nl/

Of google op "speedtest"

Don't Panic!

@Mel, je bent daar hopelijk tegen verzekerd. Oeps 25 k Euri. Ik heb ooit de sleutel gevonden v/e havenmeester (Elektra enz kasten) en terug bezorgd. Mocht een week gratis daar in de haven liggen, als beloning.

Maar denk dat hier ook de kennis meespeelt. Waarom iemand zo'n sleutel geven als ie te weinig kennis heeft van iets anders dan huisomstandigheid. Ok soms een 2-e monteur dus. Zie het als huisarts->specialist.

@ Hensz, ga ik straks proberen, dank je. Net even bij Ziggo gemeten, maar wat zeggen die getallen me?? Download = 40 Mbps en Upload= 4 Mbps. Hoe goed/slecht is dat?

[Bericht gewijzigd door Kaspervlz op 11 mei 2017 14:34:29 (12%)]

LiA (Leven is Avontuur)
bprosman

Golden Member

Download = 40 Mbps en Upload= 4 Mbps. Hoe goed/slecht is dat?

Welk abonnement heb je ?
Als je betaalt voor 200...300 is het een beetje weinig :+
40:4 = 10:1 klopt wel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

Lijk't mij wel ok. Maar beter vanvond nog eens checken en opnieuw een Skype videocall doen. Lijnen worden overboekt en rond 21.00-23.00 is meestal spitsuur.

evdweele

Overleden

Op 11 mei 2017 14:26:02 schreef Kaspervlz:
Maar denk dat hier ook de kennis meespeelt. Waarom iemand zo'n sleutel geven als ie te weinig kennis heeft van iets anders dan huisomstandigheid. Ok soms een 2-e monteur dus. Zie het als huisarts->specialist.

Zoiets, maar dan met dit verschil dat bij Ziggo die "huisarts" helemaal géén opleiding heeft gevolgd.
Dat was in elk geval de indruk die de "monteur" bij mij achterliet toen ik internet via de Ziggo kabel liet aansluiten.
Vóór die tijd had ik prima ontvangst van de kabel-tv, nadat de monteur zijn hielen had gelicht helemaal niets meer. Internet deed het ook niet.
Omdat het vrijdagmiddag was, de helpdesk onbereikbaar en ik toch graag het weekend tv wilde kijken en internet gebruiken, heb ik de doosjes die de "monteur" op de muur had geschroefd maar eens bekeken.
De oorzaak was direct duidelijk: de oet*** had alleen de binnenader van de coax aangesloten en de afschermmantel helemaal weggeknipt.
Met veel moeite wist ik het te kort geworden stukje coax op de juiste manier aan te sluiten en toen was er én tv én internet.

Daarna ontstonden nog veel ernstiger problemen met Ziggo, maar die waren administratief van aard. Met als gevolg dat ik al jaren geleden de kabel-tv de deur heb uitgezwiept.
Met Canal Digitaal voor de tv en KPN/XS4ALL voor internet heb ik in al die jaren nog nooit een probleem ondervonden.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ken de problemen met Skyp die soms optreden, in piek uren, maar de laatste maanden was het extreem slecht, ook 's middags. Heb de nieuwste Skyp versie, misschien ligt daar het probleem. Computer maak ik regelmatig schoon, geheugen is ook ruim aanwezig en de rest v/d prog. uit. Ja wat meer kun je doen? Zoals je al zei, een test binnenkort.
Trouwens de tegenpartij had geen slecht beeld/geluid, maar ik wel. En ook een standaard abonnement.

Mijn abonnement is een soort middenpakket van ca 70 Euro/mnd.

Edit @ Edv, mijn siuatie was voorheen: XS4All voor internet en telefoon en UPC voor TV en Radio.

Is dus dubbel abonnement. XS4All is helemaal ok, .maar hun bandbreedte was duidelijk minder en ik moest een keuze maken. Dat werd alles naar Ziggo. Maar kan nog altijd terug, natuurlijk en doe ik misschien nog wel. Hun helpdesk is perfect. Bij Ziggo wisselt dat.

Mijn eerste monteur van Ziggo plaatste het modem voor een raam dat altijd open staat. Sprak nauwelijks Nederlands/Engels en ja opleiding zo ongeveer nul. De 2e was echter ok en heeft alles opnieuw aangesloten en uitgelegd. Maar ja uiteindelijk toch met deze makken. We wachten nu op de net-monteur, maar mijn dossier bij Ziggo zal niet echt klein zijn.

[Bericht gewijzigd door Kaspervlz op 11 mei 2017 17:45:43 (42%)]

LiA (Leven is Avontuur)
RAAF12

Golden Member

Die Windows XP bak werkt als een magneet op botnet criminelen. Gauw upgraden!!!

Tja, dat is ziggo, ze sturen eerst een inhome monteur en als die het niet kan fixen sturen ze een echte. Alleen ben je dan wel vaak een week verder.
Ik dacht dat ze gingen stoppen met dat inhome gedoe maar kennelijk is dat dus nog steeds zo.

Waar rook is, is stroom
evdweele

Overleden

Een knul die alleen weet wat de voorkant en de achterkant van een schroevedraaier is is nu eenmaal stukken goedkoper dan iemand die weet hoe een kabelnetwerk behoort te functioneren.

Alleen ben je dan wel vaak een week verder.

Dat interesseert Ziggo toch helemaal niet?! Geld opstrijken is het enige dat belangrijk is. Die klanten zijn alleen maar een lastig bijverschijnsel.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
bprosman

Golden Member

Lijk't mij wel ok. Maar beter vanvond nog eens checken en opnieuw een Skype videocall doen. Lijnen worden overboekt en rond 21.00-23.00 is meestal spitsuur.

Heb vrij veel ervaring met Skype en Skype for Business (heb samen met Microsoft aan een methode gewerkt om pijnpunten in een groot Skype netwerk te vinden en te verhelpen). Uit ervaring over de laatste 10 jaar kan ik wel zeggen dat 80..90% van de problemen komen voort uit "The last mile", de network infrastructuur in huis/kantoor, het gebruikte audio device, de gebruikte versie van de network drivers (dit laatste word erg onderschat ,er zijn intel driver versies die aantoonbaar issues hebben). De benodigde bandbreedte van de internet provider word dan weer overschat. Regelmatig werk ik bij mijn ouders, die hebben een KPN ADSL lijntje met de snelheid van een nat touwtje, en kan zonder problemen 1:1 Skypen alsook groepsmeetings inclusief scherm delen.
Skype op een MAC daar heeft Microsoft een paar weken geleden op een Tech Summit nog zijn excuus voor aangeboden dus die noem ik niet eens.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Update. De netwerk-monteur is net langs geweest. Ging vrij rap en dus heb ik niet alles mee gekregen.
Retour gemeten en ok bevonden. Over de rest was ie ook tevreden.
Signaalsterkte, via straatkast, is bij geregeld en valt nu binnen spec's. . Dus de vorige splitter is weer vervangen, heb nu een wit doosje van Braun-Telecom, zal wel.

Nu maar hopen dat Skyp en E-mail enz. normaal werken en anders hang ik weer bij ze aan de bel.

LiA (Leven is Avontuur)
Lambiek

Special Member

Nu maar hopen dat Skyp en E-mail enz. normaal werken en anders hang ik weer bij ze aan de bel.

Heb je dat niet gelijk getest dan, toen de monteur er nog was?

Wel een interessant stukje trouwens, wij krijgen binnenkort ook alles via de kabel. Ben dus reuze benieuwd hoe dat gaat lopen. Wij gaan het via caiway doen, hoop met minder problemen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
maartenbakker

Golden Member

Kabel is mooie techniek, jammer alleen dat het in handen is van kabelmaatschappijen :9

Heb zelf nu alleen analoge TV via de kabel maar in het verleden ook wel een tijdje internet van Casema en dat werkte opzich best aardig - zal er mee te maken hebben dat ik de helpdesk of monteur nooit nodig heb gehad.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

coax en monopolie gaan wel hand in hand idd, zeker nu bijna alles ziggo is geworden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Lambiek, met wie had ik dat skypen dan moeten testen? Niemand was op dat moment beschikbaar en ook E-mail is tijdsafhankelijk enz. Was het maar zo simpel. Of heb jij daar een oplossing voor?

LiA (Leven is Avontuur)
joopv

Golden Member

www.speedtest.net gebruiken.

De provider ìs trouwens niet verantwoordelijk voor de toepassingen op je computer, zoals skype. Dat is je eigen zaak.

Frederick E. Terman

Golden Member

Op 18 mei 2017 23:52:05 schreef Kaspervlz:
@Lambiek, met wie had ik dat skypen dan moeten testen? Niemand was op dat moment beschikbaar en ook E-mail is tijdsafhankelijk enz. Was het maar zo simpel. Of heb jij daar een oplossing voor?

Skype heeft een testmogelijkheid (onder Instellingen; Geluidsinstellingen: 'Een gratis testgesprek voeren'), je hoort dan je eigen stem terug na tien seconden of zoiets.
En een e-mail stuur je gewoon naar jezelf.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Met skypen bedoelde ik de beeldverbinding. En nee de provider is niet verantwoordelijk voor wat ik doe met mijn computer. Haalde het aan omdat dat oa de reden was, vanwege de slechte beeldkwaliteit, dat ik contact met Ziggo zocht. Geen idee of er ook een test mogelijk is voor beeld, net zoals voor geluid. Misschien weet iemand dat.

En wat betreft die emails. Vroeger had ik een POP3 en nu een IMAP. Die IMAP was het probleem, de laatste monteur heeft het me uitgelegd.
En alleen voor Outlook, niet voor Gmail.
Er moest telkens gesynchroniseerd worden, anders komen er foutmeldingen. Het precieze waarom is me duister, maar het is nu op automatisch ingesteld en zijn de storingen weg.

En als ik het goed begrepen heb, dan was de versterker in de buitenkast, voor iedereen die daar op zat aangesloten, verkeerd ingesteld. Dus heb ik mijn buren enz. er ook nog een plezier mee gedaan.

LiA (Leven is Avontuur)

Op 19 mei 2017 11:26:54 schreef Kaspervlz:

En wat betreft die emails. Vroeger had ik een POP3 en nu een IMAP. Die IMAP was het probleem, de laatste monteur heeft het me uitgelegd.
En alleen voor Outlook, niet voor Gmail.
Er moest telkens gesynchroniseerd worden, anders komen er foutmeldingen. Het precieze waarom is me duister, maar het is nu op automatisch ingesteld en zijn de storingen weg.

Bij IMAP blijft de mail op de server, bij POP3 wordt ie gewist als je de mail binnenhaalt. Dat heeft niets met synchroniseren te maken tenzij je de mail op meerdere apparaten binnenhaalt. Nu heb je als nadeel dat je mailbox vol loopt.

Waar rook is, is stroom
blackdog

Golden Member

Hi Kaperviz,

Mijn advies is te stoppen met IMAP, dat is echt een achterlijk protocol...

Bij het gebrek aan een Exgange account, is het beter het pop protocol te gebruiken en de mail voor zeg 90 dagen op de mailserver te laten staan.
Lees je op meerdere systemen het zelfde mailaccount, dan stel je op je hoofd computer de 90 dagen bewaartijd in, b.v. in Outlook waar je het over had.

Alle andere devices moeten de mail op de server laten!
Controler dit...

IMAP is een drama door het voortdurende synchroniseren, vooral bij volle mailboxen.

Het enige confortabele mailsystem is Microsoft Exgange.
Hierbij is op alle devices altijd alles synchrone.

Webmail zoals van Google e.d vind ik niet prettig wat interface betreft, wat trouwens ook geld maar in mindere mate voor de webmail die bij MS Exgange zit.
Een mail account bij MS is zo goedkoop geworden, dat dit wat mij betreft geen belemmering kan zijn, als je veel confort wil.

Groet,
Blackdog

Waarheden zijn "Illusies waarvan men vergeten is dat het illusies zijn"