Monteur is net weg, dus update info, bij deze.
Het bleek dat deze storingen niet aan mij lagen en dus was de monteur gratis. Maar het was een huismonteur, met beperkte meetapp. en dus is nog niet alles duidelijk en volgende week is er een afspraak met een netwerk-monteur voor de rest v/d storing(en).
AOP (dat aansluitkastje in huis) is vervangen. De inkomende waarden waren extreem hoog. ca 14 mV waar het ca 5 mV hoort te zijn. (hoog 5,7 midden 18 en laag 13,6)
CPE??? >12, was rond 15/16.
Voorlopig is er een splitter geplaatst en de waardes liggen nu rond 10 mV, wat een deel v/d problemen zou moeten verhelpen. Hoop ik.
Retour kon hij niet meten en buiten ook niets doen, maar het wordt besproken en misschien kan de netwerk-monteur, die meer kan/mag, dat wel doen.
Situatie benedenbuur wordt verder bekeken en ook eventueel verlegging van kabel buiten. Van ACK had hij nog nooit gehoord.
Goed verder is de Horizonbox zo extreem afgesteld, zei hij, dat een te sterk signaal daar zeker invloed op kan hebben. Merk dat later wel.
Verder was bij mij alles, qua bekabeling ok aangelegd en zoals gezegd, de fout(en) liggen bij Ziggo.
Kan verder nog zelf wat doen, via dat codenr. v/h modem en dat zoek ik deze week wel uit.
Kortom wordt vervolgd en nogmaals mijn dank voor alle info enz.