Afstandsbediening Bad

Goedemiddag.

Ik heb een bad met een afstandsbediening alleen is de afstandsbediening stuk en behoorlijk geoxideerd op de printplaat.
Nou ben ik benieuwd op welke frequentie zoiets bediend wordt? 433Mhz?
En zo ja hoe kan ik zelf iets bouwen, want uiteraard is dezelfde afstandsbediening nergens te vinden. Of ik zoek niet goed genoeg?

Ik ben bezig met Domoticz op de Raspberry Pi 3 en wil daar zo'n RFXCOM-E bij kopen. Ik zat te denken of ik misschien het bad daarmee kan aansturen, of misschien heeft iemand van jullie een beter idee?
Zie de bijlage(s), fotos.

Alle tips zijn welkom ! :)

Ik denk dat de frequentie niet zo zeer het probleem is als wel het uitgestuurde signaal. Dit signaal moet je zien te kopiëren.
Je zult de AB dus denk ik eerst moeten zien te herstellen alvorens je verder kunt. Anders moet je een nieuwe kopen en hier het signaal uit filteren.

Heb je overigens al geprobeerd om de print goed te reinigen en eventueel de soldeercontacten opnieuw te laten vloeien met een beetje extra soldeer?

Shiptronic

Overleden

Schoonmaken doe je het best met een glasvezelstift, en niet met een schroevendraaier zoals nu ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Op 10 mei 2017 15:02:29 schreef DJDACORE:
Ik heb een bad met een afstandsbediening alleen is de afstandsbediening stuk en behoorlijk geoxideerd op de printplaat.

Niet zo'n beste afzuiging in de douche zeker. :)

Heb je al onder de stikker gekeken die op het IC zit, is daar nog iets op te lezen?

En probeer wat T-sec zegt, reinigen en opnieuw solderen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
maartenbakker

Golden Member

Begin die AB eens goed te wassen met bijvoorbeeld Kontakt WL en een borsteltje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En stofzuig de bank ook meteen even, wat is dat rechtsonder op foto 5548? :S

Op 10 mei 2017 20:11:08 schreef K7Jz:
En stofzuig de bank ook meteen even, wat is dat rechtsonder op foto 5548? :S

Links bedoel je. Links onder. :-)

<- die kant op is links
-> die andere

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Op 10 mei 2017 21:52:48 schreef TonHek:
[...]

Links bedoel je. Links onder. :-)

<- die kant op is links
-> die andere

Sorry, die aandoening kreeg ik gratis bij een flexibel brein.. ;)