Led weerstand autolamp

Heren ik heb 4 led knipperlichten hier zijn op de achterste lampen links en rechts 2 weerstanden aangesloten deze zijn 50 watt 60 ohm.Normaal werken de richting aanwijzers nu goed dus niet te snel maar soms wil die aan een kant toch te snel knipperen? Wat kan ik nog doen hieraan ?

Jezelf een hoop frustatie, gedoe en mogelijk boetes (of ongelukken!) besparen en gewoon weer de bolletjes erin draaien.

Leds in auto's blijft heel lastig, affabriek is er goed over de koeling e.d. nagedacht. Als je probeert het in de afmetingen van het originele bolletje te doen wordt het heel lastig en bovendien is het vaak goedkoop spul dat niet goed tegen de extremen in een auto kan (-15 tot +50°, schokken, trillen, vocht etc.)

zitten je weerstanden wel goed gemonteerd? geen slecht contact of draadje los

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Aan dat laatste antwoord heb ik wat aan zal het eens nakijken.p.s er zitten Philips leds in.

Op 10 mei 2017 20:06:11 schreef K7Jz:
Jezelf een hoop frustatie, gedoe en mogelijk boetes (of ongelukken!) besparen en gewoon weer de bolletjes erin draaien.

Leds in auto's blijft heel lastig, affabriek is er goed over de koeling e.d. nagedacht. Als je probeert het in de afmetingen van het originele bolletje te doen wordt het heel lastig en bovendien is het vaak goedkoop spul dat niet goed tegen de extremen in een auto kan (-15 tot +50°, schokken, trillen, vocht etc.)

De lampen hebben het goed gedaan en het zijn merk lampen?

Thevel

Golden Member

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn clignoteurs speciaal voor LED verlichting.
Voorbeeld

Op 10 mei 2017 20:38:01 schreef webhenky:
[...]

De lampen hebben het goed gedaan en het zijn merk lampen?

Ik hoop dat je gelijk hebt. Niet alles van Philips is uitmuntend.

Arco

Special Member

Ik begrijp ook niet goed waarom je de lampen door leds vervangt, vervolgens diezelfde 50w opstookt in weerstanden, en ook nog eens een onbetrouwbaar systeem maakt...
(lampen gaan zelden stuk, dus meerwaarde heeft het niet. Een led erin zetten alleen maar 'omdat het een led is', is een drogreden)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt.Ik vind het gewoon mooi staan.

[Bericht gewijzigd door webhenky op donderdag 11 mei 2017 08:34:29 (62%)

Op 10 mei 2017 22:56:49 schreef Arco:
Ik begrijp ook niet goed waarom je de lampen door leds vervangt, vervolgens diezelfde 50w opstookt in weerstanden, en ook nog eens een onbetrouwbaar systeem maakt...
(lampen gaan zelden stuk, dus meerwaarde heeft het niet. Een led erin zetten alleen maar 'omdat het een led is', is een drogreden)

bwa, het heeft zo zijn voordelen ook. bij mijn auto gaan die zijpinkers in de voorvleugel wel eens stuk. door de ouderdom zijn de clips van die lampjes al kapot en zitten ze erin gelijmd. je snapt het wel, breekwerk om ze te vervangen en daarna weer lijmen. er zitten nu kleine ledlampjes in en na een paar jaar nog steeds niet moeten vervangen.
ledverlichting in de nummerplaatlampjes, ledverlichting als background voor je dashboard.... allemaal nuttige plaatsen om leds te steken.

onze laatste benz had gesoldeerde(!!!) lampjes zitten op de print van de verwarming. als die lampjes stuk gaan, mag je de hele print vervangen (€€€). (ze zitten alle 4 bovenaan de print)
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/mercedes/DSCO0366.JPG

ik heb die ook omgebouwd naar leds met een serie weerstand. fabrkanten beginnen overal leds te steken waar lampjes vervangbaar zijn, en steken lampjes waar je onmogelijk bij kan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

als je de klignoteur zou aanpassen zijn die dikke weerstanden ook niet nodig. de klignoteur gaat op stroom klikken, sneller bij een lagere stroom, tenminste bij oudere wagens. tegenwoordig is alles elektronisch geschakeld.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Helaas wil dat niet bij een Honda Civic FN 2006..

Anoniem

Dat sneller gaan knipperen is typisch wanneer een deel van de belasting wegvalt, dus één van beide lampen, vooraan of achteraan.
Dat kun je eenvoudig vaststellen gewoon door te kijken.
Het lampje wat niet brandt is dan de schuldige :-). slecht contact aan de weerstand is de meest waarschijnlijke oorzaak zoals Fcapri al terecht opmerkte. Het is immers de weerstand en niet zozeer de LED die de knipperautomaat belast.
@K7Jz, LEDS zijn idd veel cooler dan gloeilampen, pak ze maar eens vast
in bedrijf.;-)

De lampen doen het nog allemaal dus of slecht contact of de weerstand kan misschien stuk zijn zal morgen eens kijken.

als ik nu eens nareken, zijn die weerstanden volgens mij niet goed.

12V/60ohm = 0,2A.
0,2A x 12V= 2,4watt.
ik dacht dat knipper gloeilampen vlotjes 20Watt waren. dus 20W vooraan en 20W achteraan en misschien nog een 5W zijlichtje. is toch samen 45W en een goeie 3A.
ik zou toch zeker 6-12ohm weerstanden nemen zodat er 1-2A loopt of minstens 12-24W.
je kan ook eens een gloeilampje in je koffer bij aansluiten op de knipperlichten als test, om te zien of dan alles wel correct werkt. als dat het doet, moet je kleinere weerstanden steken

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Relais niet te vervangen bij een Civic?
Zoek eens naar Hazard relais, zekeringkast binnen "2e laag", rechtsbovenin.

Is volgens zeggen niet te doen bij een Civic FK/FN.

Anoniem

Er klopt hier iets niet.
60 Ohm is zoals Fcapri terecht opmerkt slechts een belasting van 2.4W.
het lijkt me weinig waarschijnlijk dat een knipperautomaat daarmee normaal functioneert. Met zn 50 W is die weerstand dan flink overbemeten. Zou het toch geen 6 Ohm zijn?

Ik heb nu 6 Ohm 50 watt weerstanden ga ik vanavond proberen.

Op 13 mei 2017 14:50:53 schreef webhenky:
Ik heb nu 6 Ohm 50 watt weerstanden ga ik vanavond proberen.

1 kant gedaan het lijkt goed te gaan ...

pa3gws

Golden Member

Wel even de temperatuur van de weerstand in de gaten houden.
Want 24 Watt verstoken in een 50 Watt weerstand kan er nog steeds voor zorgen dat de weerstand witheet wordt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ok maar 50 watt is in dit geval toch dan een 25 Watt ?

pa3gws

Golden Member

Die 50 Watt is het max. vermogen van de weerstand en dan ook nog eens als hij optimaal wordt gekoeld.
Dus om nare verassingen te voorkomen beter even opletten of hij niet te heet wordt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.