Audio uitgang smartphone

Dag allen,

Ik ben sinds enkele maanden in bezit van een Huawei P9 Lite. Deze is een gewone standaard smartphone met koptelefoonuitgang van 3.5 mm.
De standaard oortjes die hierbij bijgeleverd zijn zijn ook 3.5 mm, 4 rings.

Nu is het niet mogelijk om een 3.5 mm 3 rings (standaard) aansluiting in deze aansluiting te steken.

Nu had ik op Aliexpress dit onderdeel gevonden. Een overgang van 4 ringen naar een hoofdtelefoon en een microfoonaansluiting.
https://www.aliexpress.com/item/3-5mm-Audio-Splitter-Cable-3-5-mm-Jack…

Nu is het probleem dat bij het aansluiten van dit op mijn smartphone deze niet overgaat naar koptelefoonuitgang. Bij de oortjes rechtstreeks aan te sluiten op de smartphone doet hij dit wel.

er zal een weerstand tussen de 4e en 3e ring zitten, meet dat eens uit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

waarschijnlijk een 1k2 of een 3k6.
Nokia gebruikte dit in het verleden ook voor de koptelefoon detectie.

RTFM, dan pas vragen...

Ik kan op mijn Nokia N97 Mini, met 4 rings 3,5 mm jack-ingang, gewoon een 3-rings koptelefoon aansluiten en die werkt prima. Het zou me echt verbazen als dat bij die Huawei niet werkt: muziek luisteren is zo'n beetje gebruiksdoel nummer 2 van zo'n apparaat. Zo'n fabrikant zou zich waarschijnlijk niet populair maken als de meest basale oortjes er niet op werken.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
RAAF12

Golden Member

De cheapo adapter van Ali kan ook niet helemaal goed in de connector passen. Wellicht wat harder aandrukken?

Ik vind het ook bijzonder, is dat een aanname van jezelf dat 3-bands 3,5mm niet werkt?

Je zegt in je laatste zin dat het wel werkt met direct aangesloten oortjes, dus???

3,5mm is heel standaard en een algemeen begrip dat headphones (alleen speakertjes) altijd werken omdat de mic ingang van de telefoon dan gewoon wordt kortgesloten door de brede band van de GND aansluiting.

Bij diverse webshops melden ze ook gewoon de standaard koptelefoons van Sehnheiser en Sony al geschikt voor de P9 Lite.

Ik heb ook een Huawei, geen P9 maar de Ascend Mate 7.
Zo'n grote 6 inch veegtegel, en naar volle tevredenheid.
Een standaard 3 bands, 3.5mm stereo plugje geeft geen enkel probleem.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

De Huawei P9 Lite staat bekend om een software bug waarbij een 3-rings 3,5 mm jack de audio niet laat overschakelen op de koptelefoonaansluiting. Alleen de meegeleverde 4-rings headset werkt goed. Het is een software probleem. De oplossing moet je dus zoeken in een app die de audio stream forceert naar de 3,5 mm uitgang.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com