Hi Airborn,
Fox2 legt het wat mij betreft goed uit.
Van mij nog een aanvullng en wat opmerkingen.
Zorg er voor dat je de "Wet van Ohm" kan dromen.
Leer jezelf goed "schatten" dat is b.v. handig als je in een schema ongeveeer de versterking wilt weten.
Tot nog toe heeft wat ik hier omschrijf weinig met wiskunde te maken maar alles met het normale rekenwerk.
Voor diverse projecten van mij hier op CO behalen een hoge precisie.
Uiteindelijk zet daar vaak flink wat wiskunde achter die ik zelf niet heb berekend...
Ik gebruik allerlei calculators om veel tijd te besparen.
Op mijn mobiele telefoon gebruik ik ElectroDroid, mijn advies is dit te kopen zodat je niet word lastig gevallen door marketing bullshit.(als je een andoid toestel hebt)
Ga spelen met opamps zoals 741, lm324 enz. ze zijn goedkoop en het is geen probleem als je deze opblaast wat zeker gaat gebeuren.
En ja, ik mis regelmatig een gedegen wiskunde achtergrond omdat ik daardoor de wat voor mij complexere zaken sneller zou begrijpen.
Staar je niet blind op de wiskunde achter in het boek.
Je krijgt het meeste inzicht door de onderdelen die ik b.v. hierboven aanhaalde naar de eeuwige jachtvelden te helpen
Dan niet gaan zitten mokken, maar zie het als de eerste stap van het begrijpen van wat er mis is gegaan.
Alleen een nieuw onderdeel plaatsen geeft je geen nieuw inzicht, jezelf afvragen waarom iets gebeurt is wel.
Kom je er niet uit, stel dan hierop CO vragen over je probleem.
Probeer zo goed mogekijk je vraag te stellen, wij kunnen niet in jouw hoofd kijken...
Foto's kunnen flink helpen voor ons inzicht betreffende jouw probleem.
Uiteindelijk kan je veel plezier aan electronica gaan beleven ook zonder grote wiskundige achtergrond
Groet,
Blackdog