12v stabilisator tbv tankvlotter

Beste mensen,

Het volgende, ik heb een aftermarket brandstof vlotter en meter op mijn Kawasaki quad gemonteerd. In principe functioneerd het maar heb nog een klein probleempje. Gezien de vlotter werkt met Ohmse weerstand, in dit geval 0-100 Ohm is deze erg gevoelig voor spannings verschillen.

Dus als ik de quad op contact heb staan krijg ik een goede reading op de meter, maar zodra ik de quad start krijgt de vlotter ipv 12v nu 13,3v en hiermee gaat mijn brandstofmeter een streepje meer aangeven dan zou moeten.

Dus hoe kan ik op een simpele manier ervoor zorgen dat de spanning op de vlotter altijd 12v is. liefst een standaard regulator o.i.d. die ik ertussen kan zetten ipv los soldeerbordje.

EDIT: is dit een optie?
https://www.ledsrefresh.nl/nl/led-strip-accessoires/12v-stabilisator-6…

Grt,

Ruben

apkay

Golden Member

in het dashboard van oudere auto's,zit meestal een 7812.
dit inverband met de temp/benz meter.
mischien een optie?

groeten van apkay.
Shiptronic

Overleden

Voor een 7812 heb je iets van 3V overhead nodig. Uin moet dan iets van 15V of meer zijn. Beter een lowdrop regelaar pakken ofbuck/boost.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Of het geheel voeden met een 7808 en zien of de vlotter of wijzer opnieuw te calibreren zijn.

Gr.
PaulAGM

12V zenerdiode over de vlotter heen en dan 100 Ohm in de +

Maar zo'n led 12v regulator zoals ik heb aangegeven in de link is geen optie dan?
Vermogen gaat er niet overheen.

Dat is een prima optie wel ruim overbemeten.
Met een weerstand en een zener diode van 12v zal het ook werken maar met een serie weerstand van 100ohm halveer je de spanning de tankvlotter is ook 100ohm.
Het zal iets van 10-22 ohm worden schat ik.
Overigens in de oude dashboarden zat een 7809.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Dat gaat niet lukken, spanning van de vlotter komt van digitaal dashboard af dus deze moet een constante spanning hebben, dus 12v op contact en 12v als de motor loopt. Ik heb de regelaar besteld van de link in mijn startpost. Zal mij benieuwen

In mijn ford taunus zat een 7805 stabilisator.
heb 'm nog liggen ook "VO 615815" .
Part nr 80BB-10804-BA

http://www.ebay.com/itm/TF-MK5-CORTINA-GENUINE-FORD-NOS-INSTRUMENT-VOL…
.

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

normaal zou die brandstofmeter zelf een stabiele spanning/stroom moeten uitsturen naar uw tankvlotter. die zou zelf geen invloed mogen hebben van de wisselende spanning omdat die intern al een spanningsregelaar zou moeten hebben.

in oudere wagens zat er een spanningsregelaar op het dashboard achteraan. bij mijn VW is die een 10V regelaar, bij mijn dodge een 9V regelaar.

een 12V regelaar heeft een hogere spannign nodig om te kunnen regelen. voor jij je quad start, kan er evengoed 11,8V op je dashboard aankomen, en dan geeft die alsnog een streepje minder aan. daar kan een 12V regelaar NIKS aan doen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Heb 12,2v op contact, 13,8 als de motor loopt, heb nu die leddriver besteld, die speciaal voor ledverlichting in de auto is. Dit zou voor een constante spanning moeyen zorgen. Ik laat hier mijn bevindingen even weten, zie dat er meerdere met soortgelijke problemen zitten