Secutest contrast lcd scherm

fred101

Golden Member

Het is een PVG121202B grafische 128x128 display met T6963C controller.

Weet iemand hoe je daar hardware matig de contrast kan instellen ? Ik vond overal stukjes info maar nergens een applicatie voorbeeld. Het lijkt er op dat je daar Vo voor gebruikt, dat stond getekend met een potmeter in een datasheet (is een gok want er stond niet wat ze daar doen) maar er is geen pin Vo.

Mogelijk kan het in de firmware maar ik vind niets in het menu en ik kan niet in het service menu. Daarnaast ligt het echt aan de display want met een andere display is het contrast wel goed.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mel

Golden Member

Secutest, is lang geleden voor mij,maar ik dacht dat je dat via het menu kon instellen?
Of zwam ik nu maar wat.. :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fred101

Golden Member

Dat verwacht ik eigenlijk ook maar omdat een andere display zo'n verschil maakt dacht ik aan een verlopen weerstand ofzo op de controller. Hij is nauwelijks leesbaar. Blijkbaar geen echt probleem want ik moest alleen de klasse herkenning repareren. (maar omdat het zo erg onhandig werkt had ik er even een andere display ingeprikt)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
fred101

Golden Member

Opgelost, gevalletje RTFM. Ik dacht dat het bij deze niet kon omdat ik een contrast functie in het setup-menu input verwachte. Het bleek dat je wel naar setup moest, daar zocht ik dus een contrast functie maar die is er niet, beetje wazig om dan naar dat menu te moeten. Was 1 extra regeltje zoveel duurder ;-)
Je moet dan de helpknop induwen en dat is nog niet genoeg dus daarna de returntoets ingedrukt blijven houden en dan pas kan je het contrast instellen met de pijl knoppen. Dan ben je er nog niet want als je daarna de instellingen niet opslaat ben je weer terug bij af...pfff, gelukkig is de reparatie minder ingewikkeld

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mel

Golden Member

Goed gedaan Fred,weer wat geleerd. ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..