Op maat gemaakte printplaat

Dit topic is gesloten

Als ik het goed begrijp heb je al een audio-installatie. Beschrijf eens hoe die is opgebouwd en wat er aan ontbreekt.
Waar moet die printplaat komen en waarom?

Ik kan wel een print op maat maken. Geef maar aan wat de maat moet zijn :D

Sorry hoor, maar wat is nou een "op maat gemaakte print"? Wat is een op maat gemaakte fiets? Of een mars-lander?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Een vriend van mij raadde aan om dan een op maat gemaakte printplaat te maken

Zo te lezen weet die vriend van je wel wat je nodig hebt.
Kun je jouw vraag dan niet beter bij hem neerleggen?

rob040

Golden Member

Iemand heeft eens "custom made" horen vallen...

Eerder de klok horen luiden, maar geen idee heeft waar de klepel hangt. Of, zoals men in de Achterhoek wel eens zegt: hie hef de melk heuren klotsen, maor wet neet waor 't titje hunk.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
maartenbakker

Golden Member

Op 7 juni 2017 17:24:17 schreef flipflop:
Ik kan wel een print op maat maken. Geef maar aan wat de maat moet zijn :D

Sorry hoor, maar wat is nou een "op maat gemaakte print"? Wat is een op maat gemaakte fiets? Of een mars-lander?

In dit geval gaat het zo te lezen om het ontwerpen van een apparaat (mengtafel? versterker?) dat iets moet doen. Dat dat apparaat op een printplaat komt is een bijzaak die door een misverstand als hoofdzaak is genoemd. De belangrijkste bijzaak is wat het apparaat precies moet doen en de hoofdzaak is wat je ermee wilt bereiken.

Althans zo vat ik het op.

Concreet voor de TS: Je kunt hier beschrijven wat je precies wilt bereiken. Dan krijg je heel veel tips, sommige beter dan andere en sommige waar je niets aan hebt. Misschien komen er zelfs al schakelingen of delen van schakelingen boven water of verijwzingen naar bestaande apparaten of modules, maar op zijn minst heb je dan wel een basis bijelkaar gesprokkeld om een ontwikkelaar in te huren.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 7 juni 2017 18:53:02 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

Beschrijf wat je wilt dat er gaat gebeuren in een bepaalde situatie.
Als ervaringsdeskundige ;-) met mislukte danslessen in een ver verleden noem ik wat fantasievoorbeelden:

  • Als een paar elkaar op de tenen trapt gaat een claxon loeien
  • Wordt er uit de maat gedanst gaat een rode lamp branden

Op die manier krijgt men hier een indruk wat je wilt bereiken.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

KNIP

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2017 14:26:39 (99%)

Arco

Special Member

We weten nog steeds niet wat je wilt, dus passend advies zal moeilijk worden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als ervaringsdeskundige ;-) met mislukte danslessen in een ver verleden noem ik wat fantasievoorbeelden:

* Als een paar elkaar op de tenen trapt gaat een claxon loeien
* Wordt er uit de maat gedanst gaat een rode lamp branden

[[sorry, effe off-topic]]
Bulderlach! En jawel ik ben ook deskundig in die ervaring...
Misschien nog een gele lamp toevoegen voor al te penetrante décolleté-blikken?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
RAAF12

Golden Member

Op 7 juni 2017 15:38:01 schreef Mark89:
voor in mijn audio- installatie.
----
Er is mij aangeraden om bij >knip< te gaan. Dit is het genre bedrijf dat ik zoek. Is er iemand die nog gelijkaardige bedrijven kent?

In plaats van een link te plaatsen is het beter vragen te beantwoorden.

1. Wat voor audio installatie betreft het, merk en type.
2. Wat voor luidsprekers zijn er aanwezig.
3. Wat voldoet er niet in de huidige situatie?

Aan de hand van de antwoorden kunt u een beter op maat gesneden antwoord verwachten. Er zit hier ongeveer 500 jaar aan audio kennis opgestapeld, dus dat moet wel lukken :-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 25 september 2017 21:19:21 (2%)

evdweele

Overleden

Op 7 juni 2017 19:53:16 schreef Mark89:
Er is mij aangeraden om bij >knip< te gaan. Dit is het genre bedrijf dat ik zoek. Is er iemand die nog gelijkaardige bedrijven kent?

Het klinkt onvriendelijk, maar is zo niet bedoeld. WAT WILT U BEREIKEN?
Nu lijkt het of u naar de supermarkt gaat en aan een winkelbediende vraagt "Waar vind ik de boodschappen?" of "Verkoopt u ook eten?"

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2017 14:27:14 (3%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

(mooie parallellen! En op die voet verder...)

En op "maar wat wil je nu?" komt dan als antwoord www.ah.nl, zoiets zoek ik.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Op 7 juni 2017 19:53:16 schreef Mark89:
Er is mij aangeraden om bij >knip< te gaan. Dit is het genre bedrijf dat ik zoek. Is er iemand die nog gelijkaardige bedrijven kent?

LOL, daar is niks te halen behalve die ene print ?

Ga hier eens kijken : https://www.bax-shop.nl/ Das te minste een assorti !

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2017 14:27:30 (3%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
evdweele

Overleden

Bij Bax zijn in elk geval 61 artikelen te vinden als je naar "print" zoekt.
Deze bijvoorbeeld
https://static.bax-shop.nl/image/product/50043/164971/ef190740/209x209/levys_leathers_mp_28_polyester_gitaarband_print_1.jpg

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
High met Henk

Special Member

*PROEST* ik vraag me af of die print ook het geluid significant verbeterd, maar overweeg het als High end te verkopen...... kun je andere prints voor andere optimalisaties verkopen voor veel geld..

Zolang TS overigens geen enkele vraag beantwoord als:
Welke apparatuur heeft u nu?
Wat mankeert er precies aan?
Wat zou de functionaliteit moeten zijn van een toevoeging?

zijn alle posts zinloos.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op woensdag 7 juni 2017 21:37:18 (10%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ik mis de afmetingen van de 'op maat gemaakte printplaat'.

Telefunken Sender Systeme Berlin
maartenbakker

Golden Member

Op 7 juni 2017 19:53:16 schreef Mark89:
Er is mij aangeraden om bij >knip< te gaan. Dit is het genre bedrijf dat ik zoek. Is er iemand die nog gelijkaardige bedrijven kent?

Om nog even terug te verwijzen naar mijn vorige advies: als je geen flauw idee hebt wat je zoekt, leg dan het probleem dat je wilt oplossen voor en niet een gegokte oplossingsrichting die feitelijk onbruikbaar is (printplaat) of waarvan niemand kan zien of je er wat aan hebt (willekeurige winkel die misschien spullen verkoopt die ergens iets mee te maken zouden kunnen hebben).

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2017 14:28:05 (2%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel

Golden Member

Op 7 juni 2017 21:23:24 schreef evdweele:
Bij Bax zijn in elk geval 61 artikelen te vinden als je naar "print" zoekt.
Deze bijvoorbeeld
[afbeelding]

Bij zoeken naar "PCB" vind je koeienbellen, ook leuk :)

fatbeard

Honourable Member

Laat me eens gokken:

  • Plastic Cow Bell?
  • Pretty Cow Boutique?
  • Para-Concentric Bulls***?
  • Pseudo Catastrophic Bovine?
  • Pietluttige Centen Beheerder?

en zo kan ik nog wel uuuuren doorgaan...

Sorry, kon het niet laten... :+

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 7 juni 2017 16:27:18 schreef Mark89:
Ik ben hier echt nog een beginner in. Er moeten echt schakelingen komen op de printplaat. Ik heb een eigen dansstudio en wil goede kwaliteit hebben voor mijn geluid. Een vriend van mij raadde aan om dan een op maat gemaakte printplaat te maken maar ik weet totaal niet wie ik hiervoor kan contacteren. Wat vinden jullie belangrijk bij zo een printplaat?

Je hebt je vriend uitgelegd wat de bedoeling is , maar hier op her forum is het nog steeds gissen.

mel

Golden Member

Op 7 juni 2017 19:12:32 schreef evdweele:

Als ervaringsdeskundige ;-) met mislukte danslessen in een ver verleden noem ik wat fantasievoorbeelden:

  • Als een paar elkaar op de tenen trapt gaat een claxon loeien
    [/quote] Ik kreeg altijd een spetter voor mn harses :)
    En daarom is het dansen nooit iets geworden..Ik hield het maar bij electronica, die slaan niet terug..(op de HSP na dan) >:)
u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

TS is een TROLL. Bij deze.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
fripster

Golden Member

Hij heet ook wel Stijn Frix, zie de woorden in de zogenaamde enquete maar:

https://www.circuitsonline.net/forum/view/137175

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
GJ_

Moderator

Dit is niet de bedoeling: eerst inderdaad een enquête, dan een zogenaamde tip voor een bedrijf dat toevallig precies die print maakt waar de enquête over ging.

Dit account krijgt een ban wegens dubbelaccount.
Als ik me vergis mag je me mailen.

Dit topic is gesloten