Op 11 juni 2017 13:48:05 schreef Danny G:
Mmm, uit nieuwsgierigheid : heeft ie het overleefd ?
Ondertussen gevonden : JA dus.Spijtig.
Ik krijg er vast spijt van, maar kun je dat spijtig eens toelichten? Ik neem toch niet aan dat je hier mensen zomaar zonder reden doodwenst?
On topic: LiFePO accu's zouden relatief brandveilig moeten zijn. Wat zit er eigenlijk in deze auto?
Op 11 juni 2017 14:20:40 schreef Hoeben:
Maar toch: ALS het gebeurt, waar zit je liever in, een elektrische auto of benzineauto die brandt? Ik zit het liefst in een diesel.
Weet iemand hoe snel vuur zich verspreidt van lithium accu's? Minuten? Secondes?
Ik zit het liefst in een LPG auto met lege benzinetank. Diesel is een goede tweede omdat het wat lastiger in brand gaat, maar als het eenmaal brandt zit ik er ook liever niet in.
Ik denk dat lithium het midden houdt tussen LPG en benzine. Een steekvlam zoals bij LPG maar net als bij benzine niet in een voorspelbare richting.
Op 11 juni 2017 16:54:17 schreef flipflop:
[...] AS is verbrande turf (over brandstoffen gesproken).
Jij focussed heel specifiek op 1 factor, brand. Je kiest voor diesel om specifiek die ene reden. Persoonlijk vindt ik het best belangrijk dat we onze lucht schoon houden en dat we niet standaard met een busje zuurstof en een masker op pad hoeven. En 37C gemiddeld in de zomer trek ik ook niet.
Ja ok, ik chargeer een beetje, maar met z'n allen lekker blijven stoken is toch ook geen optie lijkt me.
Dat niet, maar stoot een Diesel niet minder CO2 uit dan een benzinewagen? En ik denk nog steeds dat het meer zoden aan de dijk zet om spuitbusjes met "onbrandbare druklucht" (=R134a) te verbieden. 1 busje leegspuiten en je had al op en neer gekund naar Barcelona.