Connectie - probleem

ritmeester

Golden Member

Ik loop zojuist tegen een probleempje aan wat mij niet eerder is opgevallen. Na lang turen op het schema zie ik het nog niet. :-(

Een versimpeling van het schema plaats ik hieronder.

De bedoeling is als volgt:

Ik heb 2 PCB's, één met een LED Driver en één met een PIC16F* . Beide hangen aan dezelfde stroombron.

Een LED Driver wordt aangestuurd door een PIC16F* (dus +5V) en door een GND signaal. Bij beide signalen gaat de LED Driver AAN

De DIM pin van de LED Driver moet dan ook ten alle tijde laag zijn (0V) want dan is de LED Driver UIT.

Hierdoor heb ik gekozen voor een Inverter die dit zaakje goed doet. Op zich werkt alles perfect in de hardware hier op tafel en al meer dan 100 uur tot nu toe.

Als ik nu connector X2-8 verbind met X1-8 werkt alles naar behoren zoals het moet doen.

Het probleem zit hem echter in feit dat de Control LED (D1) op PCB1 niet meer gaat branden. Als ik PCB2 loskoppel van PCB1 dan werkt de Control LED weer.

Iemand een idee?

I love it when a plan comes together !

Te zware belasting? De led (indien rood of groen) is al een vrij zware belasting (3.2mA)
Je kunt de led beter sinken, dan kan de i/o pin meer leveren. (max 8mA)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

staat de PIC nu de led te voeden, terwijl de inverter dezelfde pin naar ground trekt?

wat is de functie van de inverter? de led uit te houden?

waarom sluit je de PIC dan daar niet op aan?

GMT+1

Schema is ook raar getekend; de helft is niet aangesloten en/of ontbreekt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com