Jumpstarter onder het rijden opladen ?

Ik heb al een tijdje een PowerPro Jump & Go PS800F jumpstarter.
Die heeft zijn nut indertijd al wel bewezen.

Nu overweeg ik om hem op vakantie mee te nemen als extra 12V power centrale.
De vraag is of ik hem dan onder het rijden weer kan opladen.

Hij heeft:

Een 230V adapter om hem op te laden. Die gaat in een dc laadplug met etiket 15V
De adapter heeft een output van 15V bij 500 Mah

Daarnaast heeft hij 2 stuks 12V sigaretten aansteker utgangen en een dc plug met naar keuze 3, 6 of 9 volt.

Verder zit er een snoer bij met aan beide zijden een sigaretten aansteker plug.

Wat gebeurt er als ik tijdens het rijden dat snoer van een van de aanstekerpluggen van de jumpstarter verbind met de aanstekerplug van de auto ? Wie laadt wie dan op ?

Of kan ik de auto accu tijdens het rijden op de laadplug zetten ? Dan haal ik die 15V niet .....

Weet iemand wat mogelijk is ?

Thomas

klein is fijn

Moderator

Op 23 juni 2017 23:52:47 schreef ToothPick:
Wat gebeurt er als ik tijdens het rijden dat snoer van een van de aanstekerpluggen van de jumpstarter verbind met de aanstekerplug van de auto ? Wie laadt wie dan op ?

Er zit toch wel een handleiding bij dat apparaat? Daar staan normaal dit soort dingen in.

in zo'n ding zit een standaard loodgel accu. als je hem dus aansluit op de sigaren aansteker dan laadt hij op tijdens rijden. 13,8V is al genoeg om de accu op te laden, de uitgangen met sigarenplug zijn alleen gezekerd doorgaans..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 24 juni 2017 00:00:45 (15%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

TO CHARGE FROM A VEHICLE:

POWERSTART may also be charged from a 12 volt vehicle cigarette lighter socket by using the optional cigarette lighter lead. This lead is designed to connect the charge socket on the POWERSTART to the cigarette lighter on the vehicle. The POWERSTART will only be recharged slowly using this lead and only while the vehicle engine is running. Therefore the pack should normally be recharged using the mains charger. Insufficient charging of the pack may result in failure and this is not covered by the Warranty.

Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen

Op 23 juni 2017 23:52:47 schreef ToothPick:
Of kan ik de auto accu tijdens het rijden op de laadplug zetten ? Dan haal ik die 15V niet .....

Je kan een zogenaamde "Boost converter" kopen. Die transformeren de spanning omhoog. Met "slechts" 500mA aan benodigde stroom hoeft zo'n ding niet groot te zijn.

Ik heb enkele tientallen van die dingen over na een project. Als je d'r 1 wilt kopen dan kan dat. Ik reken meer dan wat je in china zou betalen voor zo'n ding. En dan ook nog verzendkosten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 24 juni 2017 00:45:23 schreef Guy.v2:
TO CHARGE FROM A VEHICLE:

POWERSTART may also be charged from a 12 volt vehicle cigarette lighter socket by using the optional cigarette lighter lead. This lead is designed to connect the charge socket on the POWERSTART to the cigarette lighter on the vehicle. The POWERSTART will only be recharged slowly using this lead and only while the vehicle engine is running. Therefore the pack should normally be recharged using the mains charger. Insufficient charging of the pack may result in failure and this is not covered by the Warranty.

Kijk, da's mooi.
Die dubele aansteker kabel is dus niet daarvoor bedoeld.
Nu even snel een plugje aan mijn kabeltje solderen .
Dank

Op 23 juni 2017 23:55:26 schreef klein is fijn:
[...]Er zit toch wel een handleiding bij dat apparaat? Daar staan normaal dit soort dingen in.

Nee, .. er ZAT een handleiding bij dat apparaat,
Maar handleidingen zijn in dit huis taboe. Die worden door iemand weggegooid. En ik vond hem op het internet nog niet terug....

Gelukkig kreeg ik een quote uit het verhaal, dus ik kan verder.

Ik heb enkele tientallen van die dingen over na een project. Als je d'r 1 wilt kopen dan kan dat. I.

Bedankt voor je tip.
(en je eerlijke prijsstelling :-)

Even een afsluitende update:

Het ging allemaal goed, 7000 km balkan.
de jumpstarter had het zwaar 's avonds, met alle toeters en bellen, maar de volgende dag laadde hij weer mooi op onder t rijden.

bedankt voor de tips,

Thomas

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/