schakelaar afstandsbediening renault kangoo 2005

Beste mensen,
Ik was gisteren op een feestje en een vriend vroeg me om hulp.
Hij heeft een renault kangoo uit 2005 waarbij de deur heel moeilijk op slot wil. Nu weet ik niet veel van auto electronica maar het minste wat ik kon doen was even naar de afstandsbediening kijken. Die hebben vaak slecht contact na lange tijd weet ik. Ik voelde meteen dan de knop om te sluiten kapot was. En ja, toen ik de sleutel ab open maakte zag ik het probleem al, de schakelaar voor op slot is kapot.
Nu is mijn vraag, waar koop ik deze schakelaar? Ik weet niet hoe zo'n schakelaar/druktoets heet dus zoeken word dan lastiger. Hij meet ongeveer 50-55mm
Er staat made in france op, ik ben ze ook al tegen gekomen in de Peugeot sleutels ab's. Ik vermoed dat ze universeel zijn en in zeer veel type auto ab's worden gebruikt van psa groep en renault.
Als iemand er heeft liggen en eentje wil verkopen dan hoor ik het ook graag.

Zoek eens op tactile switch.

Groeten, Ron.

evdweele

Overleden

Hij meet ongeveer 50-55mm

Dan is de afstandbediening in elk geval makkelijk terug te vinden :-)

Het zal iets zijn als op deze foto.
Voor afmetingen en schakelfuncties moet je even de lijst bij Conrad doorakkeren.
https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/700217_LB_00_FB/apem-phap3371a-druktoets-12-vdc-005-a-1x-uitaan-schakelend-1-stuks.jpg?x=520&y=520

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Als je de pootjes ombuigt en afknipt dan zal Deze ook wel eens kunnen passen.
Voordeel zijn de lage verzendkosten bij deze webshop.

Arco

Special Member

KSC switches van ITT: http://www.farnell.com/datasheets/104885.pdf (er staat ook ITT-France op)

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 27 juni 2017 15:52:17 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Merci, ze heten dus tactiek switch.
@edvweele, grapjas ? er staat toch echt is 50-55 milimeter, geen meter. Als het meter zou zijn dan had hij al een cammion (vrachtwagen in NL) moeten hebben om te vervoeren ?
Hij lijkt inderdaad op jou foto. De switches die thevel aanraad zijn toch anders. Ik ken ze en ik heb ze ook wel liggen maar die zijn throuhole IPV smd? Zoals die van mij. De knop bij die van thevel is van hard plastic en hoger IPV soort van Kunstrubber of zacht kunststof. De originele knop steekt misschien 1-2mm uit. Nu valt daar natuurlijk wel een mouw aan te passen met wat creatief werk maar zou als het niet hoeft dat liever niet doen.
Kan de lijst knoppen van conrad beter op mijn laptop bekijken, wie weet zit de juiste er tussen.
Update, terwijl ik aan posten was kwam Arco met de juiste switches aanzetten. ?
Nu nog of iemand vinden waarbij mee kan bestellen bij farnell of zelf genoeg onderdelen vinden dat aan minimale bedrag kom.

[Bericht gewijzigd door brains op dinsdag 27 juni 2017 16:09:43 (12%)

Thevel

Golden Member

er staat toch echt is 50-55 milimeter, geen meter

Dat is dus 5-5,5 centimeter! (niet echt klein dus :) )

Arco

Special Member

Je moet dan nog wel even de juiste actuatorlengte/type en kontaktdruk bekijken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Verdorie thevel, je hebt gelijk! Ik was niet wakker ?
Het is 5 tot 5,5mm Als aangespoelde Brabander in Brugge moet ik zeggen, eerst Keke dan kweke ? (moet nog eens de west Vlaamse variant opzoeken)
@ Arco, hoe vindt ik die bij de originele? Er staan geen Specs op de schakelaars in de ab. En volgens mij staat de auto industrie niet echt bekend om scheutig te zijn met technische informatie, Specs etc voor reparatie.
Ik zag zo snel dat rs en kouder ze ook moeten hebben. Ik zal ook eens mailen met Grotaerts in gent of ze ze niet hebben liggen. Kom toch regelmatig in Gent.

[Bericht gewijzigd door brains op dinsdag 27 juni 2017 16:21:37 (15%)

Arco

Special Member

Lengte van de actuator kun je opmeten bij de nog goede switch... (of het een zachte of harde actuator is kun je voelen.)
Ik neem meestal een druk van ~300 gram. Als je niet weet wat de bestaande is, kun je:
- ze allebei vernieuwen zodat er geen verschil is
- de druk opmeten (gewoon gewicht op de goede zetten tot 'ie indrukt... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Deze zal het wel eens kunnen zijn.
Via Muxtronics kun je als particulier bestellen bij Farnell.

Arco

Special Member

C&K is tegenwoordig van ITT, dus dat zullen wel dezelfde zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@thevel, Hij lijkt er wel sprekend op dus zou goed kunnen zijn.
@arco de actuator is zacht, dat weet ik al. Ik had al geprobeerd hoe de andere voelde. Ik moet alleen even bedenken of Wouter dat zelf kan of dat ik het moet doen, lengte en druk opmeten.
ik zou ook een sample kunnen aanvragen zie ik maar dat zal waarschijnlijk alleen voor bedrijven zijn. http://www.ckswitches.com/products/switches/product-details/Tactile/KS…

Als je 6,5mm. vierkant kwijt kunt dan heb ik wel een paar
voor een postzegeltje.

@hobbyman, Als het past dan zou ik heel graag eentje van je willen hebben! Merci voor je toffe aanbod. Ik ga eens kijken of het zou kunnen passen. Ik moet even kijken of ik langs Wouter kan gaan want hij woont in Gent maar ik ben vrijdag toch in gent. Of misschien kan ik het op de foto ook wel zien.
Mocht het passen dan stuur ik je een mailtje met een adres in Nl (van mama) want ik zie dat je in Nl woont.

De exacte maten zijn 6.2mm vierkant en totale hoogte 4.2mm.

Shiptronic

Overleden

Tip, vervang ze beide, als 1 stuk is duurt het niet lang voor de volgende komt, ze worden ~even vaak gebruikt, rn je bent nu toch bezig/hebt de boel los liggen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.