Altium component creator service

Beste forumleden

Ik gebruik Altium nu een 4 tal jaar. In het begin had ik dezelfde frustaties als sommige leden "waarom moet ik mijn 0603 weerstand zelf tekenen?" terwijl dit gewoonweg in Eagle zit.

Na die 4 jaar denk ik er toch anders over, het voordeel van alles zelf te tekenen, is, je hebt alles zelf ondercontrole, wat ik toch zeer belangrijk vindt in het maken van PCB's. Soms moet je nu eenmaal wat tweaken aan je componenten om het goed door de soldeerstraat te krijgen. Of wil je het schemasymbool net wat anders... Dit heb je nu zelf in de hand.

Als je net start met Altium dan is iets snel tekenen, eerder een dag of meerdere dagen werk. Maar goed dit kort snel af, eens je wat library's hebt gemaakt.

Wat ik wel durft te gebruiken voor het "genereren" van schemasymbolen is de tool "SCHLIB List",dit venster laat toe Excel informatie te importeren in Altium, de Excel sheet kan je dan weer vullen via de datasheet. Zo heb je op 2-5minuten 100de pinnen in Altium staan (Plus je bent zeker dat ze correct zijn, ze komen namelijk uit de datasheet)

nonkel dw

Op 2 juli 2017 08:41:03 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Klopt gewoon niet. Sinds 2004 bestaat [url="eagle.autodesk.com/eagle/download/2125"]make_bga.ulp[/url][...] met in 2013 een [url="eagle.autodesk.com/eagle/download/1833"]2de versie[/url][...].

Waar zit die ULP?

buckfast_beekeeper

Golden Member

De URL's zijn aangepast.

Als je niet eens weet waar je Eagle ULP's kan vinden zegt dat heel veel over je Eagle kennis. Je reacties op het programma zullen we voortaan maar met een volle zak zout nemen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Eagle is voor mij alweer een jaar geleden hoor. En ik heb hier geen legale versie dus ik kan niet even kijken. Note: ik werk vaak met klantversies. Ik ga (en kan!) echt van al die pakketten Altium en Ultiboard en Eagle en Orcad en weet ik wat meer niet alle menus en links-rechts clicks onthouden. En ik heb geen BGA gemaakt maar een ander component wat er wel op lijkt. Wat vriendelijker mag wel als je gewoon iets vraagt i.v.m. interesse als je iets nog niet wist. Moet iedereen doen alsof hij alles weet? Het is geen wedstrijd, iedereen helpt hier elkaar en tipt vooral elkaar.

Als je vaak in 1 programma werkt ken je de weg wel. Maar als je telkens switcht moet je gewoon menugestuurd kunnen werken.

[Bericht gewijzigd door Hoeben op maandag 3 juli 2017 13:46:19 (18%)

Het is maar een stukje gereedschap, de ene gebruikt een hamer rechts een ander links. Een spijker kun je ook met een baco in het hout slaan, vergt wat meer kunst en kunde ;)

This is the world we know best, the world of madness

Op 3 juli 2017 13:49:54 schreef Blackfin:
Het is maar een stukje gereedschap, de ene gebruikt een hamer rechts een ander links. Een spijker kun je ook met een baco in het hout slaan, vergt wat meer kunst en kunde ;)

Gelukkig hoef je daar niet te klikken met CTRL-SHIFT-ALT-TAB-SPACE om te slaan. Enter voldoet ;)