Buizenversterker JENNEN JAM30 schema gezocht

Ik ben op zoek naar een schema/doc. van een Jennen Jam30. Deze mono versterker stamt uit de begin jaren '60. Buizenbezetting 2xEL34, ECF80, ECC85 en ECC82.
mvg Roel

Hugo Welther

Moderator

Zal lastig worden. Van Jennen is niet veel aan schema's in omloop.
Het schema van een buizen versterker zelf optekenen is ook niet zo ingewikkeld.

Kijk eens naar de Radford STA15, die zal voor een groot deel overeenkomen qua eindtrap en fase draaier. Er was niet zoveel Voodoo in die tijd.

Wat is er mis mee?

Neem het leven niet te serieus - je overleeft het toch niet. Elbert Hubbard (1856-1915)

Ik ben er niet van overtuigd dat de ECF80 in thuis hoort en ik heb mijn twijfels bij de ECC85. Met een schema werkt het toch wel wat makelijker. Ik bezit zelf veel maar niets komt overeen. Zal de Radford opzoeken.

Hugo Welther

Moderator

Kwestie van de aansluitingen rond de ECF80 controleren of het daadwerkelijk als ECF is aangesloten. Zal op de plek van de fase draaier zitten vermoed ik zo. Of is er zo in gespit dat het lijkt als "omgebouwd" naar....

ECC85 werd vaak gebruikt als 'ruis arme' pre amp in die tijd. Zoals Amroh deed in een aantal ontwerpen.

Neem het leven niet te serieus - je overleeft het toch niet. Elbert Hubbard (1856-1915)

Ik heb het vergeleken met de STA15 maar komt niet overeen. Als de ECF80 klopt dan is het in de Jennen anders geschakeld. Als ik meer tijd heb dan duik ik nog goed in. Ik houd met der tijd U wel op de hoogte. Bedankt zo ver.