subwoofer jbl 200/230 onweer!!

Hallo ik heb hier een subwoofer als hij in begin aan gaat niks aan de hand
tot 10 minuten later maar hij onweer geluid en ruis .

Rare is tik ik soms op de woofer is geluid weer weg en komt met 10 minuten terug dit is wat ik heb gechecked.

Eelco`s
eind trap opnieuw door gesoldeerd

voor de rest tast ik in het duister iemand die me opweg kan helpen ??

grt martin

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

elco's eens koudspray op gespoten als het begint? lijkt mij oscillatie door opwarming ergens.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Zit er ook kit of lijm (meestal donkerbruin verkleurd) over componenten/print/bedrading gesmeerd ? Deze kan gaan geleiden.

Maar uit het feit dat het probleem met een tik te verhelpen is duidt meer op een slechte soldering of verbinding.

soms als ik tik geef is het weg en soms stopt het auto matisch na 10 minuten is niet dat het door blijft gaan

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

Opamps of transistor die rot is en dit doet koud of warm. Koudspray of warm fohnen...

meer over car audio: www.12vhifi.nl

mijn ervaring met een jbl subwoofer is dat ik zo ongeveer de transistoren zo uit de print kan wippen van de slechte soldeer verbindingen.

maartenbakker

Golden Member

Tikgevoelig wijst inderdaad als eerste mogelijkheid op slechte solderingen, eventueel zouden zwartpoottorren ook nog kunnen maar ik denk dat deze sub daar al te nieuw voor is. Een moderne defecte tor die tikgevoelig is komt niet echt vaak voor al durf ik het niet bij voorbaat uit te sluiten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 8 juli 2017 21:56:53 (32%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Semtexx

Golden Member

Helaas een bekend probleem bij deze serie, google maar eens.