Gezocht druksensor voor niet werkende Harmonizer Vacuum tool voor het synchroniseren van moteren

Anoniem

Beste allemaal!
Door een kennis werd ik getipt op dit forum.
Ik ben in het bezit van een klein kastje genaamd; Harmonizer
Dit is ontwikkeld door een Amerikaan die het via internet verkocht.
Het is een vacuum tool waarmij de cilinders van motoren kunnen worden gesynchroniseerd. Dit gaat via 2 luchtslangen die aan de gaskleppen of carburateurs van de motor worden aangesloten.
In het harmonizer kastje zit een druksensor type/model;
MPS-3307 PS K5907015
http://www.dutw.es/metrodyne.php

Mijn Harmonizer werkt helaas niet meer. De druksensor is kapot.

Nu is helaas de ontwikkelaar van het kastje overleden en zijn volgens zijn dochter waar ik contact mee heb gehad de druksensoren niet meer te krijgen.
Via verschillende sites heb ik bedrijven benaderd voor deze sensor of een vergelijkbare maar helaas nog zonder resultaat.

Ik zou graag dit kastje willen repareren want het werkt geweldig fijn als het werkt..

Zijn er hier mensen die mij verder kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Voor zover mijn technische kennis. Solderen kan ik zelf, doormeten en andere zaken heb ik geen ervaring mee.
Groet Matthijs

Hugo Welther

Moderator

Verplaatst naar Voertuig Elektronica.

Neem eens contact op met mijn broer: www.easy-tech.nl

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

De fabrikant heb ik geprobeerd. Krijg ik geen reactie van tot op heden.
Hugo ik zal je broer een contacteren. dank!

Shiptronic

Overleden

Ik heb ooit sensoren geleverd voor dit project : https://www.circuitsonline.net/forum/view/125414 intern zit er een soort sensor die je op je je link laat zien. exacte data heb ik zo niet bij de hand maar staat misschien in het topic, of Joop heeft die data misschien nog.

Ik zie geen woonplaats in je profiel, je zou er evt. 1 (of paar) kunnen proberen.

[edit] jammer, niet alle links, plaatjes, filmpjes werken meer, ook de site van joop is ofline?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 14 juli 2017 00:47:22 (12%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Freescale heeft de mpx serie druksensoren misschien dat er daar een tussen zit die bruikbaar is.
30mbar is helaas niet een heel gangbare waarde zie ik zo snel.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen
Anoniem

Het gaat inderdaad over het door jou genoemde kastje @Guy.v2
Mijn woonplaats is Groningen maar kom ook regelmatig in Breda.
Mocht iemand meer weten dan wil ik hem gerust opsturen en gemaakte kosten vergoeden.
Tot op heden is het enige wat ik weet dat de druksensor die er nu in zat niet meer wordt gemaakt.

Shiptronic

Overleden

Weet je iets van de relatie druk vs. spanning

code:


  0mB = ?? mV
500mB = ?? mV
1000mB= ?? mV

Bij deze alvast de DS ; http://www.dutw.es/pdf/metrodyne/MPS-3300series.pdf

en voor mocht de link ooit offline gaan :

MPS-3300series.pdf

Kan je een duidelijke foto van de sensor posten, met de nr's die je doorgeeft en de DS kom ik zo niet tot een duidelijke referentie.

Meest waarschijnlijk de MPS-3307-015DA Differential 15 PSI 5kOhm (al dan niet met gel) Zie nu ook dat ze in een brug configuratie staan, dus met mijn sensor kan je niets.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 31 juli 2017 14:57:02 (19%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Anoniem

Hierbij foto's het lijkt inderdaad om die 015 te gaan;
Dit staat er op: MPS-3307 PS K5907X015