Samsung tv LE40C630K

hallo allemaal ik ben nieuw en hoorde van een kennis dat ik mijn vraag hier kon stellen .
ik heb een Tv Van Samsung.
toen ik hen uit zetten en de andere dag weer wil aan zetten starten hij niet meer op. nu heb ik wel alvast alle condensatoren vervangen.
ik hoorden dat dit een veel voor komend probleem is bij Samsung maar die waren dus goed .ook de solderingen na ge keken. powerbord is BN44-00340A. ik heb ook de kabel van het moederbord los gehaald en dan zie ik in eens dat de back-light gaat branden.
als ik hem gewoon van spanning voor zie dan brand de stand-by led gewoon zo als altijd . zodra ik hem op aan druk gaat de led knipperen en knippert zoals die altijd op start . dan lijkt het wel als of die steeds weer opnieuw op wil gaan starten

1. Stand-by. led brand
2. zet tv op aan . led knippert langzaam in zelfde snelheid en wil opstarten zie led 3 x aan gaan en dan bij de 4e keer is die heel kort
aan
3. led gaat branden iets langer.
4. led begint weer op nieuw met het knipperen zelfte snelheid 3 x enz enz enz

weet iemand waar ik het zou moeten zoeken .
voor een oplossing
ik weet het even niet meer.
alvast bedankt

Naar mijn mening de TCON verdacht, maar je kan eerst proberen een software update te doen.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op woensdag 12 juli 2017 18:45:09 (57%)

zou u me dat kunnen uit legen hoe dat in zijn werk gaat ?
en waar te downloaden als dat nodig is
alvast bedankt

WWW samsung.nl en tabje support en software download staat ook de instructies hoeopde stick te zetten bij betreffend toestel nummer. Als je Circuits online kan intikken lukt dat ook wel.

http://www.samsung.com/nl/support/model/LE40C630K1WXXN

heel veel makkelijker kunnen wij je het niet maken. Klopt dat WXXN? eer zijn ook andere varianten.

update ge download en op stik ge instald.

maar hoe nu verder tv start niet helemaal op krijg ook geen beeld
kan iemand mijn dit uit leggen hoe dit in zijn werk gaat software update
Samsung toestel LE40C630K1WXXN

[Bericht gewijzigd door Ronald2811 op woensdag 12 juli 2017 20:01:10 (67%)

Er zijn soms tv's die, als je ze aanzet (dus met de stekker eerst uit- en dan in het stopcontakt) automatisch de software van de stick downloaden. Ik weet het niet bij Samsung, dus misschien kan iemand anders antwoord geven. Nog een probleem: er zij 2 software versies van dezelfde datum. Je hebt nu je best gedaan, even wachten op antwoord. Wat je ook, zou kunnen doen, is een foto plaatsen van de tcon, het bordje dat met kabels naar het scherm gaat.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op woensdag 12 juli 2017 21:26:13 (14%)

oké dit werkt dus niet software update .

ik las een stukje dat als je de kabel van de T-Con naar het moederbord los haalt en de back-light gaat aan dat dan ook je moederbord gaar is.
als ik dit doe blijft de back-light uit. dus niet gaar moederbord

back-Light gaan aan als ik het moederbord los koppel van de powerbord

T-Con Nummer is S120APM4C4LV0. 4
vroeg me ook al af wat moet ik meten voor een spanning op de T-Con

en inderdaad was wel warrig. ik heb toch maar verandert tanks

Lees het even terug want het komt een beetje warrig over.
Ik zou je aanraden even een foto te maken van de tcon, of het typenummer te geven. Misschien kunnen we dan wat.

bericht even aan gepast.
T-Con Nummer is S120APM4C4LV0. 4 print zelering is oke.
wat moet de T-Con voor spanning krijgen ?

Goed dat je de 4 printzekeringen hebt gemeten. Het is nu zaak de service manual op te zoeken. Dat deed ik al, maar ik kon niks vinden, op een letter na. Zoek even op "service manual (typenummer van je apparaat)".

Conclusie dat de t-con defect is raakt voor nu kant nog wal.

Na het loskoppelen van het mainboard start de backlight wel op , conclusie de backlight werkt. Andere conclusie is dat de stand by voeding werkt want de rode led knippert, dit houdt echter niet in dat het mainboard dan ook goed is.
Elco's vervangen in de voeding garandeert niet dat de voeding daarmee ook goed is. Je zult moeten meten of de spanningen die de voeding moet afgeven ook voldoende zijn.
Ik vermoed eerder een defect aan het mainboard dan aan de t-con.
Begin eens met de kabels tussen de t-con en het beeldscherm los te koppelen, daarna kun je de t-con van het mainboard loskoppelen en zo ga je stap voor stap uitsluiten.

wat voor condensatoren heb je erin gezet als ik vragen mag,

en heb je naar de plus en min gekeken,?

William, mea culpa, ik heb eerst, ten onrechte, geconcludeerd dat deze tv geen beeld gaf, ik dacht aan een defecte tcon, maar nu lees ik dat de tv in een constante opstart loop zit.
Wat het niet makkelijk maakt is dat er, naar mijn mening, geen documentatie te vinden is. Wie het beter weet mag het zeggen.

ik heb 1 zekering gevonden op de T-Con maar zie nu in de berichten dat er 4 moeten zij ?.
de Elko's zijn vervangen en plus em min zitten goed heb alle elko's
vervangen de spanningen die naar het moederbord lopen kloppen allemaal de 5.v en de 13.v Wat kan ik nog meer na meten ?
hoeveel spanning moet die T-Con krijgen eigenlijk

wie kan mijn nog advies geven met wat te meten alvast bedankt

Na mijn vergissing met de TCON geloof ik dat ik wat positiefs te melden heb.

Ronald, klopt het typenummer wel helemaal?

Dit omdat ik op elektrotanya een schema gevonden heb wat maar 1 letter afwijkt van jouw typenummer! Het gaat hier om een LA40C630.

Ik vermoed zomaar dat ik gelijk heb, want een merk gaat echt niet 2 verschillende tv's met maar een lettertje verschil op de markt brengen.

Het juiste typenummer noemen is zo belangrijk!

Kijk even, want ik vermoedde ook dat de voedingen op elkaar leken.

Als ik het juist mocht hebben, dan is er goed nieuws, want er staat een foutzoekboom voor deze tv in de service manual. Maar helaas geen schema.

https://elektrotanya.com/samsung_la-32_37_40_46_55-c630-c650.pdf/downl…

Het Type is Samsung LE40C630K1W

Wet iemand wat ik voor spanning moet meten op de T-CON
Zo dat ik zeker weet dat de T-Con genoeg spanning Krijgt.
dan sluit ik ook eer iets uit

[Bericht gewijzigd door Ronald2811 op donderdag 13 juli 2017 15:02:59 (12%)

Daar ben ik dan erg kort in. In de service manual, die je kan downloaden, staat alles.

oke
had u de link hier van dan kan ik een poging doen
alvast bedankt

Ronald, met alle respect maar je komt warrig over. Als je goed leest zie je in mijn eervorige post de klink staan. Let even op....er staat op deze pagina het woordje processing, wat verandert in Get Manual. Klik daar op en je download hem. Ik vraag me echter af of dit goed gaat komen, want dingen niet zien en verkeerd interpreteren heb je in dit topic al 3x gedaan.

Beste Nikolai Tesla
Je heb Gelijk een beetje Alles tegelijk wil ik doen Sorry
ik ga kijken Tanks

[Bericht gewijzigd door Ronald2811 op donderdag 13 juli 2017 16:06:15 (13%)

hier en daar gemeten.
de documentatie ge download maar dezen was toch iets anders met het main bord heb me wel wat verder gebracht.
T-con moet 13.v Krijgen en die is 1,5 V
nu zit er een main-bord in nummer BN41-01443A 2010
en het schijnt dat BN94-03444A er ook zou in moeten kunnen ?

verder vraag ik me af waar ik de documentatie kan vinden
van het main-bord heb ook al gezocht maar kan niets vinden
wie heb een idee of kun je dit nergens downloaden.

het ic MP4435 Dezen uitgang gaat naar de T-con om 13v te geven .
de MP4435 ic word aan gestuurd door een klein transistortje dezen komt niet in gleiding lijn blijft laag die lijn gaat weer naar een dit ic zie foto.
dat is wat ik denk

[Bericht gewijzigd door Ronald2811 op donderdag 13 juli 2017 23:15:42 (26%)

Zie mijn volgende posting...

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op vrijdag 14 juli 2017 14:15:58 (96%)

maartenbakker

Golden Member

Kleinigheidje @Nikolai Tesla: hulde dat je wat teruggeeft aan het forum en mensen probeert te helpen, maar je bent zelf het vraagstadium nog niet helemaal voorbij. Je weet dus ook niet alles (niemand trouwens) - waaronder bijvoorbeeld de traditie om bloemschikken te adviseren (pas als het echt uit de hand loopt, dat is NIET al op de 1e pagina van een topic) en de opbouw van typenummers. Ook meteen het topic op het verkeerde been gezet door de vraag scheef te lezen (ik ben niet zonder zonde en werp dus geen steen, maar ga dan niet de TS de les lezen, zelfs al is die chaotisch bezig).

Op 13 juli 2017 13:13:36 schreef Nikolai Tesla:
Dit omdat ik op elektrotanya een schema gevonden heb wat maar 1 letter afwijkt van jouw typenummer! Het gaat hier om een LA40C630.

Ik vermoed zomaar dat ik gelijk heb, want een merk gaat echt niet 2 verschillende tv's met maar een lettertje verschil op de markt brengen.

Toch komt dat veelvuldig voor. In dit geval kennelijk LE- voor Europese modellen en LA- voor Aziatische. Daar zullen toch wel verschillen in zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 13 juli 2017 18:38:24 schreef Ronald2811:
hier en daar gemeten.
de documentatie ge download maar dezen was toch iets anders met het main bord heb me wel wat verder gebracht.
T-con moet 13.v Krijgen en die is 1,5 V
nu zit er een main-bord in nummer BN41-01443A 2010
en het schijnt dat BN94-03444A er ook zou in moeten kunnen ?

Ik begin even zonder op de rest van het topic direct in te gaan (opzich is de route die william1967 voorstelt prima, hij heeft bovendien meer ervaring met Samsung dan ik, maar ik ga voor m'n eigen overzicht eerst even achter de voeding aan). Die meting van 1,5V wijst op een duidelijke fout. Voordat hij weer reboot (de tijd dat de LED iets langer brand misschien?) zal je een tijdje spanningen uit de voeding krijgen. Is dat ook de tijd dat je de 1,5V op de TCON mat? Meestal staan op de voeding de uitgangsspanningen aangegeven, loop die dan eerst even allemaal na.

Wat de nummering van het mainboard betreft: dat BN41-nummer staat zeker op de silkscreen (witte opdruk)? Dat is het nummer van de kale onbestukte printplaat en onbruikbaar om de juiste vervanger te zoeken. Het BN94-nummer dat je moet hebben, staat op een stickertje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."