Ik heb weer eens iets geks. Een bedrijfsdeur met segmenten sluit niet meer, je moet de knop "omlaag" vasthouden om de deur te sluiten.
Dus dacht ik effe simpel de conclusie te trekken: De IR sensor in de rubber strip zal wel gaar zijn of deur iets krom oid.
Helaas ik meet/zie tegenstrijdige dingen.
De sensor is is via een verdeelkastje aangesloten op de IR transmitter en receiver (aan weerszijden van de deur) en is met 3 draden aangesloten: GND/+12V/Signaal.
Op het signaal meet ik 7.72V niet echt iets wat ik verwacht of ca 0 of > 11 V of zo.
Plug los gemaakt (in het verdeelkastje) en (op de besturing) even de ingang doorverbonden met +12V om te kijken of de deur wel blijft lopen: Ook niet dus. Open is de ingang aan de stuurunit netjes 0V, dus niet iets verdachts dat de ingang stuk is.
Rara, heb ik zoals gewoonlijk weer de pech dat er twee defecten zijn of is de ingang van de besturing opgeblazen oid?
Als ik meet zie ik 7.72V en dat veranderd helemaal niet als in de rubber rand indruk.
Stuur ik de deur helemaal omhoog krijg ik in het kastje op het display: "ERROR SKS" Wat betekend dat de veiligheids contactlijst een storing geeft.
Iemand dit als eens meegemaakt?
Hier de handleiding van de besturing: www.hovereem-bedrijfsdeuren.nl/content/Aandrijving%20bedrijfsdeuren_89…
Blz 11, Klemmenstrook X4: 6/7/8.