MB88306 "droog" uitproberen

Kom, kom. Een paar duizend keer schakelen overleven ze echt wel. (zo'n test duurt toch geen jaren?... :) )
Je vergeet trouwens de /reset, /load en /oe switches. Handig als je alles kunt manipuleren om te zien wat voor invloed dat heeft.
Een dipswitch is ook handiger omdat die in een breadboard past. (allerlei schakelaars die met draadjes aan een breadboard hangen vind ik niet erg overzichtelijk)

[Edit]
Net even gekeken, halen minimaal 10.000 cycles onder maximale belasting. (dus met minimale belasting nog veel meer)

[Bericht gewijzigd door Arco op 9 augustus 2017 22:41:41 (14%)]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij multicomp komen ze maar tot 2000 cycles, een echt serieus merk als C&K haalt die 10.000 inderdaad wel, dat klopt.

In de door mij voorgestelde methode liggen al die /signalen gewoon vast. Gewoon een simpel testje, kan je bitjes naar binnen schuiven of niet? Jij zou zelf veel meer situaties willen testen, dan heb je gelijk. Ik zou dan gewoon even een PIC programmeren, maar TS wilde een simpele test. Ik kan het niet simpeler bedenken

Ergonomisch gezien was de piano nooit zo ver gekomen met dipswitches, maar goed, ook typemachines zie je niet zo veel meer :-)

De zinloosheid des levens is nog geen rechtvaardiging voor sisyphusarbeid.

Inmiddels heb ik een proefopstellinkje in elkaar gesoldeerd, en ook een monteermogelijkheid voor de SMD MB88306 voorbereid. Volgend weekend kan ik het waarschijnlijk gaan proberen!

Ik loop even vooruit op het projectje: https://www.uploadarchief.net/files/download/tu-7%5B5%5D.jpg Waar ik niet uitkom is hoe R1 (1k) in hemelsnaam kan zijn aangesloten. Hij staat wel op de print (met de rechterzijde aan GND) maar R1 wordt niet vermeld in het schema.
Als je goed kijkt naar de tekening van de print, zie je de linker-aansluiting van R1 wel weglopen. Maar waarnaartoe? En met welk doel zou R1 er sowieso in zitten?

Ik heb alle "mogelijkheden" nagelopen, maar kan alleen tot de conclusie komen dat deze 1k weerstand tussen +5V en GND zit. En dat komt me onzinnig voor..

(Dat R1 1k is, blijkt uit deze foto: https://www.uploadarchief.net/files/download/tu-7_r1.jpg )