Ik heb een circuit wat ik al een tijdje gebruikt waarbij in een PIC (18F26k22) de ccp5 uitgelezen wordt in een interrupt. Dit werkt al een paar jaar goed.CCP5 datalijn heeft een pullup weerstand (20k) en twee condensatoren (47Nf naar gnd en 5V). Er komen pulsen binnen op deze datalijn en die moeten worden geteld.
Nu heb ik een nieuwe print gemaakt waarbij de 5V voeding van de pull-upweerstand en de condensator via een relais lopen (de voeding wordt weggenomen wanneer hij wordt uitgezet). De pic blijft wel gevoed want die schakelt het geheel. Door toevoeging van dit relais worden er een hoop extra pulsen gemeten bij iedere puls die binnenkomt. Verbind ik de twee 5 Volt voedingsgedeelten dan is alles goed maar zodra de voeding via het relaistje loopt dan gebeurd het. Het is een 1A relais en de totaalstroom naar dit gedeelte is ongeveer 300 mA (zit achtergrond verlichting display bij).
Ik heb al geprobeerd het 5 Volt gedeelte achter het relais te stabiliseren met een 100nF samen met een 10uF condensator om eventuele rimpels weg te nemen maar dit helpt niet....
Ik snap het niet dat een simpele toevoeging van een relais zo'n impact kan hebben. Kan iemand mij helpen?