Philips 37PFL8404H Roze lijnen door beeld

Het ene probleem is opgelost en nu komt het volgende tevoorschijn...

De TV werkt helemaal goed, voor de eerste 5 minuten. Daarna als de TV een beetje opgewarmd is ontstaat er ineens vrij snel een soort uit roze lijnen bestaande balk (zie bijgevoegde foto's). Als ik de TV weer een kwartiertje af laat koelen en opnieuw aanzet werkt deze weer gewoon voor 5 minuten en begint het weer opnieuw. Waaraan kan dit liggen? Weer een losse flexcable? Of is dit wel een probleem met het tcon bordje?

Flexkabel tussen connectie print beeldscherm en beeldscherm zelf.

Op 14 augustus 2017 18:55:37 schreef smd:
Flexkabel tussen connectie print beeldscherm en beeldscherm zelf.

Dat lijkt me dus vreemd aangezien het pas komt als de tv is opgewarmd. Voordat ik de tv volledig open heb gemaakt was dit al, en nadat ik alle flexkabels heb bewogen en vastgeklemd is het nog precies hetzelfde als eerst.

Na verder proberen blijkt het inderdaad toch de flexkabel te zijn. Alleen het probleem is nu dat er alleen aan de zijkanten van het frame schroefjes zitten om de boel vastgeklemd te houden, in het midden zit niks dus als het iets warmer word heeft dat metaal alle ruimte om uit te zetten en de boel weer los te laten gaan. Misschien maar eens proberen de boel vast te tapen oid.

Tochtstrip of een ander soort hoogwaardig schuimrubber of polyurethaanschuim wil ook wel eens helpen om de flex tegen het paneel gedrukt te houden.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
diebobo

Golden Member

Mocht je behoefte hebben aan een donor tv kijk dan eens bij mijn advertentie :)