psu videobewaking cam eyeseo tv6171 kapot

Ik heb een video bewerkingscamera gevonden waarvan ik vermoed dat de psu kapot is. (Nog niet getest maar hij is niet voor niets weggegooid) IC u1 ziet er niet geweldig uit ?
Ik zou graag de camera repareren omdat ik eens daarmee wil experimenteren omdat die camera lichtgevoelig is.
De vraag is of de psu te repareren is. Maar ik vermoed het 12v psu is en die is evt gemakkelijk te vervangen door een andere, eventueel een externe adapter. Dit model is ook te koop in 12v variant en vermoed dus dat het best eens een 12v psu zou kunnen zijn. Kent iemand deze psu? Of weet iemand een schema? Of weet iemand wat er uit deze psu komt.

RAAF12

Golden Member

Dat zwarte dropje boven is een TR5 printzekering. Is die nog heel? Die U1 is er slecht aan toe. Ik heb ze zo niet eerder gezien. Wel met barsten en gaten maar dit slaat alles.

Ik heb inderdaad nog niet gemeten of de printzekering nog in orde is (had hem al wel herkent ?) maar gewoon nog geen tijd gehad. Ik kan dat nu niet meten maar dat komt nog wel.
Ansich ziet het me als een heel basis opgebouwde psu uit. Maar ik heb nog niet zoveel ervaring met repareren van voedingen. En aangezien de ic er nogal "gefrituurd" uitziet vermoed ik dat er best nog iets anders kapot zou kunnen zijn. Ik zag bv nog een diode die niet goed uitzag (niet zichtbaar op de foto) Ik vertrouw de psu niet helemaal. Zeker niet als iemand zegt dat hij nog nooit zo'n ontplofte of wat het is of heeft gezien ? Zou dit toevallig kunnen ontstaan zijn door een stroompiek of zelfs blikseminslag?
Vandaar dat ik eerder zou gaan voor een andere psu indien ik zou weten wat de spanning is. De stroom is dan te berekenen aangezien er onder op max 4.9w staat. Zo ie zo kan ik niets zonder de waarde van u1 te weten, dat is niet meer te lezen.
De originele psu is dan mooi voor mij om te "oefenen" samen met iemand te leren meten en repareren van voedingen.
Update zoeken op typenummer Transformator levert ook niets op helaas. Geen datasheet of Specs waar ik uit zou kunnen opmaken wat de voltage kan zijn.

vaak heb je dezelfde camera ook met 12V voeding, ik heb de gare smps print weleens achterwege gelaten en er een adapter op aangesloten van 12V

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat is ook mijn idee om te doen maar ik weet niet zeker of het 12v is. De psu pcb zit verbonden dmv 4 pinnetjes met de aansturings pcb. Ik weet dus ook niet de pin lay-out ervan.

begin met 5V werkt dat niet ga naar 9v, heb je dan beeld met strepen en ruis, probeer 12V

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Tja, maar wat is plus en wat is min? Dat moet ik eerst proberen uit te zoeken. Misschien dat ik er achter kom door printsporen te volgen naar iets als een Elco of zo vanaf de connectie pinnen. Maar dat zal zijn voor na de vakantie.
Enige wat ik nu kan zeggen is dat de printzekering kapot is.

er zit een elco op, check de 4 draden maar die weggaan van de voeding. 2 opto's, dus 1 ervan is niet voor de smps zelf.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zal na mijn paar dagen vakantie (ben dinsdag terug) eens kijken. Wat bedoel je met 2 opto's dus een is niet van de smps zelf (ik weet wat smps betekent ?)
De psu zit niet met de rest verbonden door draden maar door een 4 pins connector, weet niet hoe je dat noemt maar net als van die printheaders op bv een Arduino.