868Mhz antenne

Ik zou een 868Mhz antenne willen maken, de huidige situatie is niet ideaal. Het betreft een centrale ontvanger in het huis met ingebouwde antenne, die zou volledig rondom het huis ontvangst moeten hebben. Dat is nu maar deels het geval. De ontvanger verplaatsen is geen optie. Ik wil nu een 2e ontvanger bij plaatsen (moet op dezelfde locatie) met een SMA aansluiting en proberen een antenne te maken met een lange coax kabel (10-15m) zodat ik een 2e antenne buitenshuis kan brengen. Ik heb al een poging gedaan door 31,9cm mantel te verwijderen. Dit werkt wel als antenne maar is niet krachtig genoeg.

Ik ken zelf amper iets van antenne's ik heb al gezien dat er 100+ verschillende designs zijn, maar de vraag is welke is voor mijn toepassing het beste en eventueel nog zelf te maken?

De antenne zou in elke richting moeten zenden.

grtz

evdweele

Overleden

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ik vermoed dat dit type antenne redelijk eenvoudig te maken is? zoja, hoe?

Arco

Special Member

Ik zou voor dat geld niet zelf gaan knoeien. Beter en/of goedkoper zal 't niet worden waarschijnlijk.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik heb al een poging gedaan door 31,9cm mantel te verwijderen.

Ik neem aan: aan het einde van de coaxkabel.

Dat kan op zich wel werken, maar twee details:
- je kunt de gevlochten mantel beter niet verwijderen, maar op de kabel, over de buitenisolatie, terugvouwen;
- voor de lengte kun je het beste een kwart golflengte nemen (maal ca. 0,95).

Het is een goedkope proef. Is het met het bovenstaande nóg niks, dan kun je altijd de antenne uit het andere topic eens bekijken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org