Senseo HD7824

Opgelet: er is een verschil tussen de originele en die van conrad.

De Originele is aan de kant waar het bevestigingsklemmetje zit geheel geisoleerd.
Die van Conrad niet, daar zitten de aansluit strookjes dicht bij elkaar, en als je het klemmetje er dan opzet dan kan die makkelijk contact maken. Daarbij het gegeven dat het klemmetje aan de bovenkant van de boiler bevestigt is waar ook de aardedraad aan vast zit.
Als je hem dan aan zet klapt je groepszekering of de aardlek er uit.

Ik heb hem gelukkig nog niet aangezet.
Dus ik moet eerst even een keramisch schijfje zoeken en die er tussen prutsen.

Ik had 2 fotootjes gemaakt ter verduidelijking, maar de blauwetoet wil ff niet.

Arco

Special Member

Ik begrijp het niet erg. De bevestigingen zit aan de andere kant en redelijk ver overal vanaf. Hoe kan dat ergens kontakt mee maken?

https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/419112_BB_00_FB/eska-261-oe105-s90-h-bimetaal-schakelaar-250-v-10-a-openingstemperatuur-5-c-105-c-sluitingstemperatuur-90-c-1-stuk.jpg?x=520&y=520

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 7 december 2017 22:33:53 (46%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een plaatje zegt meer:
De klem waarmee de clixon tegen de boiler geklemd wordt kan bij de niet originele clixon sluiting of een verbinding met de, geaarde, boiler maken.

Deze clixon is bij een normaal functionerende Senseo altijd gesloten en dient alleen als veiligheid voor het geval de temperatuurregeling via de sensor en het systeembordje het af laat weten.
Philips heeft hem een tijdje weggelaten (ook bij modellen met de huidige klepsluiting!) zodat er bij de, onwaarschijnlijke, combinatie van een defecte, niet-uitschakelende temperatuurregeling en een door extreme kalkafzeting volledig verstopte driewegklep stoom onder druk in de boiler kon ontstaan, waardoor deze kon exploderen. Bij de terugroep-actie heeft men deze clixon alsnog geplaatst of de boiler vervangen door een exemplaar uitgerust met deze clixon.

Van iets dat stuk is leer je het meest.
Arco

Special Member

Ah,

Ik had geen idee dat het zo'n custom geval was. Dat is inderdaad lastig (thermo lijm voor koelprofielen kan dan ook...)
Kan inderdaad gevaarlijk worden als de beveiligingen weigeren.

Ik heb op mijn werk ooit een ontploffende koffiezetter van Philips meegemaakt, daar wil je niet naast zitten!
(enorme klap, in een ruimte van 3x3m zat de koffiedik overal en de splinters van het apparaat staken uit het houtwerk...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit is nog steeds een auto reset clixon en geen eenmalige.

Die Arco laat zien is hem ongeveer, maar de lipjes lopen nog wat verder door naar binnen.
Tevens heb ik die onderste ring met lipjes er voorzichtig afgeknipt, die is hier onbruikbaar.

De originele is die Drambui in zijn post laat zien.

Ik heb er nu een stukje epoxy tussen gedaan, die moet daar wel tegen kunnen 105 graden, al schat ik dat het op die plek 1 of 2 graadjes koeler is.

Werkt prima nu.

[Bericht gewijzigd door jjs op vrijdag 8 december 2017 20:08:54 (14%)

Ik heb ook mijn clixon binnen en wat hier is beschreven is inderdaad het geval, omdat van het origineel de aansluitlippen lager zitten en het klemmetje er ruim boven. Hij is inmiddels al aangepast en wat bij een ander lukt gaat dan bij mij ook lukken. Een keramisch plaatje heb ik nog wel ergens liggen uit een TV van de hor. eindtransistor. Heel toevallig dat er nog iemand dit probleem had. Alleen nog mijn klemmetje terug zien te vinden, is opgeborgen en ik weet niet meer waar, dat zoeken we op!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!