DVDR7300h geen display

Hallo,
Ik heb een hard disk recorder van philips die geen display geeft.
Ik heb uitgevonden dat het moet zitten in het digital board.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Mvg
Harrie

Werkt hij afgezien van het display verder wel normaal?
Alle spanningen op het display zelf al gecontroleerd?

Dominic

Het lijkt er op dat hij niet op start.
Dat het om het digital board gaat heb ik kunnen achterhalen door in een werkende dvdr7300h de printplaten uit te wisselen.
Alle printplaten geven in de werkende videobeeld menu en geluid met uitzondering van het digital board.
De zekeringen op het PCB zijn ok.

het is een tamelijk oude recorder, elco's in de voeding en problemen met de hdd zijn vaker de reden. echter geeft een falende hdd vaak nog booting of init of iets dergelijks in het display. vaker was het ding van binnen van een andere fabrikant afkomstig, dan kunnen bekende fouten van het apparaat typenummer van die fabrikant ook helpen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Dat waren toch die recorders die ook niet meer opstarten als er wat mis was op de harddisk? (bleef dan iets als 'Starting...' in het display staan...)
Dan had je een speciale cd/dvd nodig om de boel weer aan de gang te krijgen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De voedings spanningen geven vrijwel de goed waarde.
Hier is het blokschema.
Is er een aanwijzing dat het bootproces opstart?

Is er een risico dat ik met het uitwisselen van de harddisk een onherstelbare schade oploop?

Hier een klein deel van service manual van freeservicemanuals

Part of dvdr7300h.pdf

Met Power on knop start harddisk wel op?

Op 28 augustus 2017 19:07:38 schreef smd:
Met Power on knop start harddisk wel op?

Nee
Alleen de ventilator draait
Verder niets

krijgt de hdd wel 5V en 12V? er zit nog een ide hdd in dat ding, zonder ide kabel zou deze wel moeten starten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 augustus 2017 22:33:08 schreef testman:
krijgt de hdd wel 5V en 12V? er zit nog een ide hdd in dat ding, zonder ide kabel zou deze wel moeten starten.

Zowel de harddisk als de cd brander hebben geen 5V en 12V maar dat zal wel komen omdat hs_on (ion)laag is
Normaal komt hij met starten maar nu helemaal geen display

Vermoed een dode processor of clock signaal missend.