Iets krachtigere condensator.

Arco

Special Member

Dit soort reparaties noemt men een 'kludge'... :)
Net zoiets als een emmer onder een lekke waterleiding zetten als definitieve oplossing...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Helaas, zelfde verhaal, toch nog steeds. Dan zo mee behelpen maar (had wat beter geweest anders, maar ach).

Toch nog benieuwd of iemand kan vertellen hoe kan dat die tussendoor wel snel (centrif.. heet dat ook ??) draait.
Ps Hij pompt wel wat zwaar lijkt het, weet niet of dat wat mee te maken ook nog kan hebben. Tussendoor pompt die alles gewoon goed weg.

Het enigste verschil is dat de klok alles regelt.Als het de ene keer goed gaat en de andere keer niet, dan is de klok niet meer fris...

Anoniem

Zal proberen misschien eens, om schoon te maken, al lijkt het me onlogisch dat daaraan ligt, lijkt me dat klok aangeeft wat wanneer moet (eerder al op verdwaalde plaats vermeld dat die leeg 't wel doet), maar weinig te maken heeft met hoeveel kracht of snelheid het moet gebeuren. Zal net nog wat afstruinen om te zien hoe en wat eerst misschien nog!

Anoniem

Hij doet het nu wel weer (voor nu), had redelijk kort voor euvel opviel, al eens kookwas met lege trommel gedaan. maar toch voor zekerheid nog maar keer, en lijkt nu weer goed te zijn, wel doet die waar officieel aangeeft dat die 't moet gaan doen niks meer, maar stukje daarvoor draait die minuut of wat dus flink, of valt me nu pas op, herinner me niet dat eerder wel op heb gelet eigenlijk, zal haast wel, nou ja, hoe dan ook. En zet handmatig op cahntrifhugeron (even in kak vorm), doet die het ook. Was eerst ook soms met half volle trommel na één keer te hebben gecentrifugeerd, dat die los centrifugeer programma wel deed, maar niet, zoveel erin als ik nu had. Beetje afwachten eerst maar, lijkt soms wel of apparaten spelletje met me spelen hiero. Bedankt. Echt klaar uit nu hopelijk. Doeg.

Ps Originele onderdeel kan weer terug misschien, gok ik, Doeh.

PS Ook wat aan contactjes van klok gezeten en wat aangedrukt, dus niet zeker wat reden van 't nu wel weer doen is!

Ps Hij is weer gekapt, nou ja ach!

Anoniem

Je weet wat er aan mankeert en ga dat eens uitzoeken! IPV doet wel doet niet etc.

Anoniem

Nogmaals bedankt voor alle goed, en misschien minder goedbedoelde tips, maar hij kan om mij'n dicht hoor!

maartenbakker

Golden Member

De tips zijn goedbedoeld en jouw vragen ook, maar je zult moeten toegeven dat je vaag bezig bent. Zonde van een stukje vaderlandse historie dat een goede reparatie verdient.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 20 november 2017 11:14:49 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Of we laten 't topic nog wat lopen, om mij ook goed (voor wat 't uitmaakt)!

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 21 november 2017 13:01:19 (18%)

Nope!! Klok (laten) repareren en weer klaar!

Anoniem

Op 31 augustus 2017 11:54:22 schreef maartenbakker:
[...]Toch heeft de fabrikant ook alleen maar het etiket op de motor................ skip ............kunnen worden. Test dat ook bij een gewoon wasprogramma. Schade zou zonde zijn van zo'n oude Philips.

Nergens vermeld wat merk 't was toch, dus alleen aan sticker te zien, iid een Philips. Ps, Is niet noodzakelijk reclame voor apparaat, zeker ook geen tegen natuurlijk, maar is minder dan gemiddeld (haast zeker) in gebruik geweest ( en hopelijk nog wat langer in gebruik, natuurlijk).