Philips 42pfl9664 geen backlight wel geluid

TV valt uit na koude start paar seconden, en warm gaat die helemaal niet meer aan. (Wel geluid en lcd beeld met zaklamp)

DIV-003 inverter uitgebouwd en gekeken naar de hoog voltage caps, geen zwarte, ook de printsporen en pennen (solderingen) lijken allemaal in orde.

De trafo's meten ook goed.

Spanning van main power supply naar de invertor psu was vrij hoog 150vdc (er staat 120v op de print)

Heeft iemand hier enige idee wat hier de oorzaak kan zijn?

Van philips_47pfl9664_chassis_q549.6e_la.pdf wordt ik nog niet veel wijzer, de delta voedingen zijn blackbox.

DPS-288CP 2722 171 00859 - REV:00 F - 2950232807 - DIV-003

Het zou natuurlijk ook aan de main PSU kunnen liggen.

Ik heb nog geen c's gedemonteerd om te meten, dat kan ik wel.

Gr,
Renato
edit.. delta model toegevoegd

120/150V is niet zo'n punt,is mogelijk een onbelaste spanning op dat moment. Ik ben bang een main PCB probleem gezien de klachten ( en Philips kennende)

Main psu

Inverter psu

enig idee waarom je denkt main psu?
Van de andere voedingen ken ik wel de feedback die ook de inverter protectie "doet" maar hier lijkt het meer na de protectie te zitten (omdat de rest gewoon werkt cq doorgaat?)

Laat ik het anders zeggen: De backlight werkt niet??? Met een zaklamp wel beeld??

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 5 september 2017 18:32:45 (52%)

Op 5 september 2017 18:31:39 schreef smd:
Laat ik het anders zeggen: De backlight werkt niet??? Met een zaklamp wel beeld??

Dat heb ik in de eerste regel al geschreven, wel beeld dus, even backlight en die gaat snel weer uit.

Dit is ook wel interessant

http://www.bestelectronicarticles.com/consumer-electronics/lcd-televis…

Update

De BL_ON manipuleren met 3.3v biedt geen soelaas (BL_OK is los naar Mainboard), de interne beveiliging van de backlight driver doet zijn werk, nu is de vraag dus of het de buisjes zijn, de houders of de backlight driver. Die protectie reset pas bij stekker eruit en weer erin.

Interessante links
http://jestineyong.com/lcd-tv-and-lcd-monitor-shutdown-problem
En deze
https://www.mikrocontroller.net/topic/341924
daarin reactie van iemand die de lamphouders met succes heeft vervangen.

Volgende test is ccfl dummy load proberen.

Haal het kabeltje vanaf de psu naar de T con eens los. Heb je dan wel back light dan is er iets mis met de dimming .

Op 7 september 2017 17:42:24 schreef Arnold D:
Haal het kabeltje vanaf de psu naar de T con eens los. Heb je dan wel back light dan is er iets mis met de dimming .

Hoi A,
Dit geprobeerd, maar zelfde, even aan bij stekker erin, en even aan bij power on.

Het valt mij op dat BL_ON wat een 3.3v signaal is zonder belasting door de IPB naar 1.4V wordt getrokken.

Ik heb ook nog deze met 3.3v geprobeerd vanaf mainboard 3.3v eerst via 1k toen 100R en dan blijft ie wel tegen de 3.3v, maar het veranderd niets.

Ik heb ook nog met een 110K 10w dummy load geprobeerd op een BL van IPB gesoldeerd en dan op de andere 1 BL van de 2 maar dit maakt ook niet uit.

Ik neig naar IPB DDA007 defect wellicht? Maar is een gok.

Zou ik de BL telkens 1 op een andere tv BL kunnen testen eigenlijk ik heb nog een 37pfl9604 bijvoorbeeld.

Ik heb een andere 42pfl9664 op de kop getikt en de inverter gewisseld, speelt als een tierelier. Echt mooi tv'tje 200Hz.

Ik zou graag de andere inverter DIV-003 aan de praat krijgen, ik ga nog proberen de c's 6kv te vervangen (ze meten wel normaal?)

De DDA007gn blijft verdacht, die kan ik alleen niet sourcen op alixp en ebay, Arnold nog tips?

Als de 6KV condensatoren nog netjes blauw kleurig zijn en open meten, hoef je die niet te vervangen. Meestal waren ze redelijk betrouwbaar die inverter. Trafo's meten nog OK en geen losse contacten rond de trafo??