JVC HR-S5970E video recorder

Beste mensen,

Ik heb een JVC video type HR-S5970E staan met de volgende klacht:tijdens play,stopt hij en gaat in stbij,

Is dit een loopwerk probleem?

Hoe is dit op te lossen?

alvast bedankt,

M vr groet,max23

Op 8 september 2017 12:11:16 schreef max23:
Beste mensen,

Ik heb een JVC video type HR-S5970E staan met de volgende klacht:tijdens play,stopt hij en gaat in stbij,

Is dit een loopwerk probleem?

Hoe is dit op te lossen?

alvast bedankt,

M vr groet,max23

Leerzaam forum:
http://www.digitalfaq.com/forum/vcr-repair/4425-jvc-s7600am-keeps.html
Loopwerk vaak.. lastig

maartenbakker

Golden Member

JVC had rond die tijd al buig- en breekbare loopwerken en als je dat combineert met mechanieken zoals een kantelkop (piezokopjes zoals Philips ooit had vind ik toch betrouwbaarder) dan kan er inderdaad best mechanisch wat misgaan. In die link staat in elk geval goed leesvoer. Als het probleem hetzelfde is zou je de symptomen daar wel moeten herkennen.

Anders het gebruikelijke werk nalopen. Voeding, modeswitch, timing van het deck en de lift.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik denk de modeswitch. zeker als de tape nog netjes wordt uitgeregen en dan het ding pas in stby valt. slechte drukrol op de capstan kan ook nog, maar dan kun je het zien en vaak ook horen dat het misgaat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Tricky. Alle tips voor HR-D modellen vallen om te beginnen al af, dat scheelt al gauw 10 a 20 jaar met het onderhavige type. Misschien staat er tussen de HR-J types iets, een aantal van de andere letters ken ik niet (buitenlandse modellen) dus durf ik niet in te schatten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Weet iemand waar nog onderdelen van deze JVC te koop zijn?

Aswo heeft vrijwel niets meer. ( soms nog aandrukrol )

Ik heb hier nog een HR-S6600 staan met een goed loopwerk, ik weet niet of die het zelfde loopwerk heeft als die van jou. Stuur mij een mailtje als je interesse hebt.

peter

Als het loopwerk dezelfde is,ben ik geinteresseerd.

wat is de prijs?

[Bericht gewijzigd door max23 op dinsdag 19 september 2017 08:37:39 (23%)