Kenwood Chef-Titanium koolborstels vervangen

ik zie aan de krimpkous van zon 17 sept foto 2 genoeg, die is niet dikker als de draden zelf zijn. dwz er zit niet meer als een weerstand of 1n4148 model sensor in. en dat zijn geen max temp beveiligingen, 10 seconden is veel te snel, de motor zou nogal rot zijn als die zo snel heet was. een temp sensor kan wel, maar dat is het ook niet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@ vergeten
Dikte is moeilijk te zien op de foto. We zullen het nooit weten, hij zit alweer werkend in elkaar. :)

Haha; je hebt wellicht gelijk. Tja, de machine moest weer werken voor dat Heel Holland Bakt zou beginnen. Er moest hier iets te knabbelen zijn anders zit je maar te smachten naar al die lekkere baksels. Dus dreigde het even een prestige kwestie te worden. Gelukkig is de rust weer wedergekeerd in huize W00dy.

Zoals vaak met apparaten van tegenwoordig: ze zijn nog net niet stuk als je ze nieuw koopt.
Dus ik verwacht binnenkort wel weer zo'n akkefietje. Dan ga ik hem nog eens lekker aan de meters hangen... Door de testjes zijn bijv. de connectors al wat uit gelubberd. De machine wordt veel gebruikt en trilt soms flink dus de rest laat zich raden...;-)

@testman
ik zie aan de krimpkous van zon 17 sept foto 2 genoeg, die is niet dikker als de draden zelf

Ik schat dat de diameter +/- 3 mm is

@ allen: Bedankt voor jullie geweldige ondersteuning!

vergeten

Golden Member

Op 18 september 2017 20:04:14 schreef testman:
ik zie aan de krimpkous van zon 17 sept foto 2 genoeg, die is niet dikker als de draden zelf zijn.

Niet dikker?
Typisch gevalletje van: "was ik maar naar specsavers gegaan?" :)
Uittreksel van foto 2

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

de tacho sensor heeft blanke einden op de foto te zien. als de zwarte draden in serie zitten met de motor dan kan het een max beveiliging zijn, echter is de krimpkous eroverheen die max 125 graden aankan dan niet heel waarschijnlijk. er zit doorgaans een teflon kous overheen die tegen hitte kan.

niet dat het uitmaakt, het ging mij om het uitvallen na 10 sec, dat doen die maximaal beveiligingen niet, 1x uitvallen en het is over. puur het missen van terugkoppeling van de tachosensor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Op 19 september 2017 13:30:03 schreef testman:
de tacho sensor heeft blanke einden op de foto te zien. als de zwarte draden in serie zitten met de motor dan kan het een max beveiliging zijn, echter is de krimpkous eroverheen die max 125 graden aankan dan niet heel waarschijnlijk. er zit doorgaans een teflon kous overheen die tegen hitte kan.

niet dat het uitmaakt, het ging mij om het uitvallen na 10 sec, dat doen die maximaal beveiligingen niet, 1x uitvallen en het is over. puur het missen van terugkoppeling van de tachosensor.

Wat het wel is zullen we nooit weten schreef ik al eerder.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.