Samsung Wasmachine. Binnetrommel los.

Motor draaide in dit geval nog wel, maar de binnentrommel zat los.
Ff googelen op t web en dan meot het het trommelkruis zijn.

Lange wachttijden voor levering en duur ook nog.

Zo ziet dat er dan uit als je de voorkant eraf hebt gehaald, en de buitentrommel hebt losgekregen...

Welk materiaal zou dat nou zijn ?

Nu ziet het er iig uit als afgebrokkeld beton.

tegenwoordig zit er een aluminium trommelkruis in. reparatie is vaak niet eens meer mogelijk, vaak te duur of je moet de hele kuip en trommel vervangen wat net zo duur is als een nieuwe machine.

het scheelt om vaker heet te wassen, deur en zeepbak open te laten staan, schimmel vreet het trommelkruis aan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

We zijn samen naar de tweede hands witgoed gegaan
En deze week wordt er een ouwe miele afgeleverd bij de eigenaar van deze Samsung.

Schimmel? Echt? Pffft....

Meneer sloopt er nog wel ff alle bruikbare onderdelen uit ;-p

Slopen heeft ook zo zijn charmes ;-)

een oude miele kan nog prima mee, die staan ook in studentenhuizen. service vriendelijk gebouwd maar niet rugvriendelijk, 120 kilo zo'n ding..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Miele wordt gelukkig gebracht en aangesloten. ;-) hehehe. T'is een hoog bij hem en het trappenhuis is niet zo smal dat je klem komt te zitten, maar ik til ook liever geen betonblokken de trap op ;-)

Je moet 'm uit elkaar nemen. Dan breng je de twee betonblokken afzondelijk naar boven en als laatste de wasmachine zelf. Boven zet je de boel weer in elkaar. Is beter voor je rug.

Tsja, weer zo'n gevalletje van overdosering van die vloeibare shit en veeeeel te lage temperaturen. Gek, die kruizen kosten meestal niet meer dan een eurootje of 60.

Die Samsung is reeds gesloopt, een tweedehands Miele afgeleverd.
Indien interesse, ik heb nog een goede motor liggen, en de pomp ;-)
Snaar stond nog strak, krijg je er gratis bij . Oh het hele bedieningspaneel is ook bij mij afgeleverd met de print.

Samsung WF8604FEA

;-p

Overigens waren alle kruizen op t web meer dan 100 euro. Tot 128 euro. Nog gebeld met een tweedehands onderdelen shop in Braboland, maar helaas. Wrschnlk zonder btw en zonder verzendkosten. En dan maar kijken of we hem weer in elkaar krijgen. Wel foto's genomen. Dat wel. Voor 190 staat er een Miele bij hem, naar 1 hoog getild en aangesloten en al.

En hij kan niet tillen. Dussss.

Voor zondagse reparateurs is soms het risico te groot ;-)
Op zich had ik hem wel willen repareren, maar vervoer is lastig
En waar scoor ik een kruis voor jouw prijs ?
Het was niet mijn beslissing, want niet mijn wasmachine.
Hij koos overigens voor de Miele.

Riempje en schokbrekers en pompje doen ik wel. Veren is alweer een truuc apart.
En daarbuiten wordt het al rap een ietsie pietje boven jan z'n pet ;-)

Heb trouwens gelijk die van mij (ouwe Siemens) maar weer ff met lege trommel op 90 graden en met een pak soda erin laten draaien. Daar heb ik de schokbrekers en de snaar van vervangen. En de lagers peipen wel een klein beetje, maar zolang die trouw zijn rondjes draait...