Black and Decker accuboormachine electromotor kapot

Ik heb hier een Black and Decker accuboormachine met een doorgebrande electromotor erin van merk Johnson. Nu kan ik dit motortje exact (6381/42) niet vinden onder de specificaties, want de orginele heeft een tandwieltje erop van 1 cm doorsnee met 16 tandjes erop en de werkspanning is op een accu van 18Volt.
Ik kan er wel ongeveer dezelfde motor vinden op 12V op Ebay hier: voor een spotprijsje.. maar .... kan deze er wel in want er zijn ook types op 18 volt en hoger te vinden of gaat deze het maar even uithouden... onduidelijk is of die mortortjes waar er echt tig van zijn onder rs550 vaak worden aangeduid ook op 12-24 VOLT dus is er echt verschil tussen die rs550 motortjes...qua werkspanningen ??

*hier heb ik geen app voor nodig

zeker wel, de onbelaste stroom is hoger als je een motor kiest met lagere werkspanning. deze zal dan sneller uitfikken.

je hebt bij B&D ook al geprobeerd om de originele onderdelen te vinden? in mijn ervaring vaak de moeite niet om nog te maken dat merk. vaak zijn de accu's ook al ver heen. zeker als het nicd of nimh is nog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Volgens mij zijn er in Nederland een paar miljoen accumachines per jaar waarvan de accu stuk is maar verder prima in orde. Je zou toch zeggen dat...

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

ik zou er niet aan beginnen !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/