Rohde & Schwarz RF relays welk type?

Peter_dtn

Golden Member

ik wil proberen een oudere test-ontvanger voor EMC weer aan de gang te krijgen, so far so good, maar nu blijken er in de ingangsmodule een aantal componenten te missen. Ik verwacht dat het relays zijn, maar wie kan me een richting geven waar ik ze kan kopen? R&S is natuurlijk een optie maar die leveren voor deze apparaten slechts reserve onderdelen op module niveau.

Misschien heeft iemand dit soort RF relays eerder gezien, ze worden met 2 schroeven op de print bevestigd.

Dank alvast !

Ha Peter_dtn,

Welke type ontvanger is dit ik heb een aantal service manuals en ook een aantal ontvangers van R&S.
Ik denk niet dat dit relais zijn maar trafo,s potkernen o.i.d maar als je laat weten welk type je heb ga ik niet er naar op zoek maar... ik ben aan het sorteren catalogiseren dus kom ik het tegen bingo.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Peter_dtn

Golden Member

Hallo Henk,

Het gaat om een ESIB, de reden dat ik denk dat het relays zijn is de signaalweg, het signaal wordt versterkt, of juist om de versterker heen geleid.

Als je iets kan vinden zou het mooi zijn, dank voor de moeite alvast.

Ha Peter_dtn,

Ik was weer bezig met uitzoeken maar nu kwam ik het handboek van de ESH2 tegen op zich niet schokkend maar even in de schema's gekeken.
Hier is de benaming voor B een mixer of kristal filter.
Misschien kan je een blik werpen of het een mixer of een kristal filter kan zijn.
Op de eerste foto zit een witte B6 wat is dat?

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Peter_dtn

Golden Member

Dag Henk,

B6 s een of andere resonator, er zijn er twee en maken onderdeel uit van een filter(foto). Jij noemt mixer of kristal op basis van de gebruikte letters in de ESH2 en dat is een methode waar ik nog iet aan gedacht heb, ik verwacht wel dat het iets van schakelaars moeten zijn (diplexor) maar misschien zijn het geen relays maar pin-diode schakelaars. Je ziet ook inkoppelingen voor DC op de lijnen van en naar de mysterieuze modules.

Maar om van die pin-diode schakelaars nu modules te maken, voor het frekwentiegebied zoals hier gebruikt lijkt me overdreven..

Anyway, dank voor de hint, ik speur verder !

joopv

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door joopv op maandag 25 september 2017 16:11:35 (99%)

Op 25 september 2017 10:46:48 schreef Peter_dtn:
[...]
Maar om van die pin-diode schakelaars nu modules te maken, voor het frekwentiegebied zoals hier gebruikt lijkt me overdreven..

Worden zeker gemaakt!
https://cdn.macom.com/datasheets/MA4SWx10Series.pdf
Als voorbeeld, een power versie heeft twee van die schroefgaten:
https://cdn.macom.com/datasheets/MA8334%20Series.pdf