condensator grasmachine

Mijn grasmachine (black and decker gr3800) is beginnen te roken, oorzaak zal wel de condensator zijn. Er is een hoop zwarte drek uitgelopen, juist over de waarde van de capaciteit. Ik heb geprobeerd om het weg te halen maar het is beenhard. Heeft iemand ooit al een condensator moeten vervangen van zo'n type maaier?

Arco

Special Member

Als het zo hard is, zal het er toch wel afbreken als je er (voorzichtig) met een hamertje op tikt?...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

of in de bankschroef zetten, behuizing veert in en de harde zooi breekt los. wat je wilt weten ( de capaciteit ) staat voor de +/- 5%.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als dat echt niet wil lukken... Wat is het vermogen van de motor? Heb je een foto van het typeplaatje? Heb je een foto van de aansluitingen? Dan kunnen sommige mensen proberen een waarde voor je te gokken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Maatvoering is vaak ook een uitgangspunt voor aantal uF van een bedrijfs condensator.

ik denk dat er een 20uf model op hoort te zitten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb het eens voorzichtig proberen af te kloppen, bovenste deel gaat eraf. Onderste laagje proberen weg te krabben, maar waar ik al voor vreesde zijn de cijfertjes ook weg.

Google is je beste vriend, zeker als je op "black and decker gr3800 condensator" zoekt:

20uf +/-5% 450-500VAC
zie je meteen waar je hem evt. kunt betellen.

Van iets dat stuk is leer je het meest.
maartenbakker

Golden Member

Met zulke beste vrienden heb je geen vijanden meer nodig...

Let er bij het bestellen op dat het om een bedrijfscondensator moet gaan en niet om een aanloopcondensator.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 24 september 2017 19:14:14 (53%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mijn beste vriend Google zou me ook er ook 1 van 10 en 16 aansmeren. Ik ga morgen 1 halen van 20 bij de elektronica winkel. Merci voor de hulp

Je moet de witgoed-onderdelen-winkel hebben. Electronicazaken hebben vaak een paar verdwaalde waardes, maar niet degene die je nodig hebt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb 1 gevonden en vervangen. Grasmachine draait weer. Het is al de 2de keer dit jaar dat ik hem van het containerpark moet redden. Begin dit jaar was de startschakelaar nog verbrand. Nochtans nog maar 6 of 7 jaar oud. Ik ben benieuw wat het volgende zal zijn dat gaat kapot gaan...

Op 25 september 2017 12:43:36 schreef rew:
Je moet de witgoed-onderdelen-winkel hebben. Electronicazaken hebben vaak een paar verdwaalde waardes, maar niet degene die je nodig hebt.

al vaker die dingen bij brigatti gehaald, ze hebben de juiste tot nu toe gewoon liggen.

overigens zijn deze machines rommel eerste klasse, allemaal plastic en gammel gelagerd spul. de aanloop condensator gaat vaak stuk, zeker als je steeds korte stukken maait en steeds de motor start, hetzelfde met de schakelaar die snel gaar is omdat deze te licht is om een dergelijke inductieve last te schakelen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer