Arduino uno en gsm shield sim 900

Hallo ik heb recent de arduino uno met een atmega328 aangesloten op een gsm shield.Ik heb een programma geschreven dat 2 gsm nrs belt nadat er een poort laag wordt.Dit werkt prima naar behoren.
Nu heb ik de atmega op een zelfgeetste pcb geplaatst met op de voedingslijnen van de chip 2 keer 100 nf en een bufferelco van 1000 uf.Mijn programma start dus nu als de gekozen poort in het programma,laag wordt dmv een contact van een relais.Nu is er het probleem dat de chip 1 op de 3 keer zichzelf reset of zoiets en er slechts dan 1 ipv 2 gsm nrs gebeld wordt.
Maak ik de poort laag dmv een draadje op de min te plaatsen en dus niet de relais dan werkt de atmega normaal.
Op de relais staat een 1n4007 diode over de spoel,is deze geschikt hiervoor?
De chip werkt dus na het werken van de relais een half programma nog af,belt 1 gsm nr bijvoorbeeld,soms belt de 2e gsm nr nog 1 keer ipv 4keer en dan stopt het.
Als ik de originele arduino uno gebruik dan werkt het programma altijd,met de relais of met een draad aan de min.
Heeft er iemand een idee wat deze storing in de hand werkt
De reset pin van de atmega hangt met een 10k aan de plus

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Thanks
Elco boy

Tja, ik denk dat je storingen oppakt. Het relais verder van de AVR helpt dat? Betere voedingsspanning buffering? (iets tussen de 100nF en de 1000uF).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Als het "resetten" (dat weten we niet zeker) alleen gebeurt met het relais, dan zou ik het daar zoeken. Hoe voedt je het relais, uit dezelfde 3v3 als de micro, of zit er nog een LDO tussen?
Waar ik verder nog aan denk: heb je misschien een interrupt op een vd pinnen actief? Omdat je geen pullup/downs aan elke pin hebt zou een hoogohmige input ook dit effect kunnen hebben.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Dag flipflop,zou ik de niet gebruikte pinnen aan de min of de plus kunnen hangen?in het programma is er geen.interrupt geschreven
Groetjes
Elcoboy

Nee ben je gek, niet standaard alles aan een potentiaal hangen. Dat zou wel een draak van een schakeling opleveren. Je moet in de firmware zorgen dat er niets aan staat wat niet aan moet staan.

Ik voel de behoefte aan een fotootje opkomen :-)

[Bericht gewijzigd door flipflop op 1 oktober 2017 13:49:21 (14%)]

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein